کد خبر : 11310 تاریخ : ۱۴۰۲/۱/۱۶ - 19:29
عاملان بمب گذاری مرگبار محاکمه می شوند «حوادث امروز» چهار مرد جوان که متهم هستند در بمب گذاری خودروی پژویی 2 سال قبل در تهران راننده آن را به طرز دلخراشی به قتل رسانده اند و در بازجویی ها جرم خود را انکار می کنند با استدلال 5 دلیل از سوی قاضی پرونده مجرم شناخته شدند و کیفرخواست آنها صادر شد . متهمان به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می شوند که گزارش «حوادث امروز» به آن اشاره دارد.

«حوادث امروز» ساعت 21 شامگاه 12 بهمن ماه سال 1400 به مأموران پلیس تهران خبر رسید خودروی پژو پارس سفیدی در خیابان خواجه کرمانی در منطقه کیانشهر ناگهان منفجر شده و راننده آن به طرز دلخراشی کشته شده است .

با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و تیم چک و خنثی بمب راهی محل شدند .

نخستین بررسی‌ها نشان داد علت انفجار خودرو و مرگ راننده آن بمب دست ساز و دینامیتی بوده که زیر خودرو جاسازی شده بود . مأموران در گام بعدی شماره پلاک خودرو سوخته شده را از مرکز استعلام گرفتند و معلوم شد خودرو متعلق به مرد جوانی به نام سعید است که در 2 در کیلومتری محل زندگی اش در این حادثه به کام مرگ رفته است .

در تحقیقات از خانواده مرد فوت شده مشخص شد سعید اهل یکی از شهرهای غربی کشور است و مدتی قبل دوستی در آن شهر داشته که عاشق دخترجوانی بوده است اما خانواده دختر جوان با ازدواج او مخالفت کرده و به خاطر همین موضوع پسر جوان پدر دختر مورد علاقه اش را در سال 99 با شلیک گلوله به قتل می‌رساند . قاتل پس از حادثه از کشور فرار می‌کند و اولیای دم از سعید به عنوان همدستی با قاتل فراری در قتل پدرشان شکایت می‌کنند و وی هم مدتی بعد بازداشت می‌شود اما پس 8 ماه حبس و انکار جرمش با گذاشتن وثیقه آزاد می‌شود و از ترس محل زندگی اش را به تهران منتقل می‌کند .

وقتی سعید آزاد می‌شود اولیای دم اعتراض می‌کنند و و درخواست بازداشت وی را به دادگاه می‌دهند و در ادامه پسران مقتول و بستگانش با نصب بنرهایی سعید را تهدید به قتل می‌کنند . مأموران پلیس در تحقیقات بعدی دریافتند مدتی قبل یکی از پسران مقتول همراه اسلحه و مهمات غیر مجاز برای انتقام راهی تهران می‌شود که در میانه راه مأموران به او مشکوک و او را بازداشت می‌کنند اما مدتی بعد وی با گذاشتن وثیقه آزاد می‌شود .

بازداشت 4 متهم

با بدست آمدن این اطلاعات مأموران پلیس به دستور بازپرس جنایی دو برادر و دو نفر از بستگانشان را که بررسی‌ها حکایت از آن داشت روز حادثه در تهران و در نزدیکی محل حادثه دیده شده بودند به عنوان مظنون بازداشت کردند .

متهمان با توجه به اینکه تمامی شواهد و مدارک علیه آنها بود دربازجویی‌ها جرم خود را انکار کردند و مدعی شدند در بمب گذاری خودروی پژو پارس دست نداشته‌اند .

پس از گذشت 15 ماه از حادثه در حالی که متهمان همچنان جرم خود را انکار می‌کنند قاضی محمد مهدی براعه بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران با 5دلیل کیفرخواست دو برادر را به اتهام مشارکت در قتل راننده پژو با بمب گذاری و کیفرخواست دو متهم دیگر را به اتهام معاونت در قتل راننده پژو صادر کرد و پرونده متهمان را برای رسیدگی و صدور حکم به یکی از شعبه های دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاد . قاضی محمد مهدی براعه 5 دلیل اصلی صدور کیفرخواست برای متهمان را یکی استوری که متهمان در اینستاگرام گذاشته بودند و نوشته بودند آدمکشی با چاشنی انتحاری کار سختی نیست و دومین دلیل آنتن دهی تلفن های همراه متعلق به متهمان در محل حادثه ،سومین دلیل پیامک های تهدید آمیزی که متهمان برای مقتول و خانواده اش ارسال کرده بودند، چهارمین دلیل تماس های مشکوک و پنجمین دلیل آن هم نصب بنرهایی از سوی متهمان در شهرستان در خصوص انتقام گیری از مقتول که نوشته بودند اگر دادگاه متهم را آزاد کند از او انتقام سخت می‌گیرند اعلام کرد و گفت این دلایل ثابت می‌کند چهار متهم در مرگ راننده پژو دست داشته‌اند .