کد خبر : 132816 تاریخ : ۱۴۰۲/۹/۲۰ - 18:27
حادثه مرگبار در مخزن نفت خام جان پنج نفر را رگفت «حوادث امروز»گاز مخزن ۲۰میلیون لیتری نفت خام جان پنج نفر از کارکنان بخش لایروبی شرکت نفت برداسپی کوهدشت را گرفت. دو نفر از این افراد داخل مخزن دچار گاز‌گرفتگی شدند و سه دوست دیگر برای نجات‌شان وارد مخزن شدند که حادثه مرگبار رخ داد.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

«حوادث امروز»گاز مخزن ۲۰میلیون لیتری نفت خام جان پنج نفر از کارکنان بخش لایروبی شرکت نفت برداسپی کوهدشت را گرفت. دو نفر از این افراد داخل مخزن دچار گاز‌گرفتگی شدند و سه دوست دیگر برای نجات‌شان وارد مخزن شدند که حادثه مرگبار رخ داد.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

تکنیسین‌های تلمبه‌خانه شرکت نفت برداسپی کوهدشت، غروب شنبه مثل همیشه برای تمیز کردن مخزن نفت آماده شده و بالای سر مخزن رفتند.دو نفر ازتکنیسین‌ها که اهل اصفهان و نیروی پیمانکاری بودند، پس از چک اولیه مخزن برای لایروبی وارد مخزن ۲۰میلیون لیتری نفت خام شدند اما دقایقی بعد فعالیت آنها متوقف و کف مخزن افتادند.‌ بقیه تکنیسین‌ها که آنها نیز اهل اصفهان بودند وقتی متوجه بیهوشی همشهریان خود شدند به ترتیب وارد مخزن شدند تا بتوانند آنها را نجات دهند اما آنها نیز به‌علت نبود اکسیژن و وجود گاز سمی، داخل مخزن بیهوش شدند. دقایقی بعد نیروهای ایمنی از استان مرکزی و لرستان برای نجات تکنیسین‌های محبوس درمخزن وارد عمل شدند و موفق شدند هر پنج نفر را خارج کنند که مشخص شد آنها در همان دقایق ابتدایی جان خود را از دست داده‌اند. یکی از نیروهای پیمانکاری دراین رابطه گفت: نمی‌دانم چرا دستگاه گاز‌سنج مورد استفاده قرارنگرفته است و ‌این افراد بدون توجه به این موضوع وارد مخزن شده‌اند، البته گاهی هم دستگاه ممکن است مشکل خاصی را نشان ندهد اما زیر گل ولای پر از گاز سمی باشد و با زیر و رو شدن گل ولای گازها متصاعد شود. این مخزن‌ها بسیار بزرگ است و شرکت‌ها باید درزمان لایروبی حتما نیروهای واحد ایمنی را مستقر و تأییدیه آنها را اخذ کنند و کپسول اکسیژن برای تکنیسین‌ها تهیه کنند. همین حادثه سال۹۵ در واحد نرگسی گچساران اتفاق افتاد و سه کارگر کشته شدند.‌ عزت‌ا... میرحسینی، سخنگوی شرکت لوله و مخابرات نفت ایران در مورد این حادثه مرگبار گفت: این حادثه در مرکز انتقال برداسپی کوهدشت رخ داد و بلافاصله نیروهای ایمنی در محل حاضر شده اما مشخص شد تکنیسین‌ها که نیروی پیمانکاری شرکت ارگ‌سازان ناوه بودند جان خود را از دست دادند.‌ تکنیسین‌های جان‌باخته به نام حسن لطفی، علی احمدجو، امین طالببان، علی‌اکبر جباری و محمد احمدجو همگی اهل اصفهان بودند و وظیفه لایروبی مخازن را بر‌عهده داشتند.