کد خبر : 132906 تاریخ : ۱۴۰۲/۹/۲۷ - 08:39
اعتراف به قتل برادر پس از 2 سال «حوادث امروز» راز مرد میانسالی که دو سال قبل به دلیل ارثیه، برادر خارج‌نشین خودش را به قتل رسانده و جسدش را در چاه ۱۸متری دفن‌کرده بود باردیابی پلیس‌آگاهی اصفهان فاش‌شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» راز مرد میانسالی که دو سال قبل به دلیل ارثیه، برادر خارج‌نشین خودش را به قتل رسانده و جسدش را در چاه ۱۸متری دفن‌کرده بود باردیابی پلیس‌آگاهی اصفهان فاش‌شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

۲۲ اسفند سال ۱۴۰۰ دختر و پسر جوانی هراسان به یکی از کلانتری‌های اصفهان رفتند و از مفقودشدن پدرشان خبر دادند. پسر جوان به مأمور کلانتری گفت: پدرم از سه روز قبل ناپدید شده و بعد از این‌که همه‌جا را به دنبال او گشتیم، ردی از او به‌دست‌ نیاوردیم.در ادامه، پرونده به پلیس آگاهی استان اصفهان ارسال شد. دختر و پسر جوان این‌بار با حضور در پلیس آگاهی به افسر پرونده گفتند عموی ما از خارج کشور به ایران آمده و پدرم روز آخر همراه عموی ۵۵ ساله‌مان از خانه خارج شد. آنها با هم اختلاف مالی داشتند و احتمال می‌دهیم او بلایی سر پدرمان آورده باشد.سرانجام یک هفته بعد خودروی اعلام‌شده بدون صاحب در اطراف اصفهان کشف و معلو م‌شد برای مرد گمشده است و فرزندان او به دروغ اعلام کرده‌اند که خودرو متعلق به عموی‌شان است. از سوی دیگر با بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل پارک خودرو مشخص شد خودرو توسط مرد گمشده در آنجا پارک شده بود.با کشف این سرنخ جدید، کارآگاهان دختر و پسر جوان را مورد تحقیق دوباره قرار دادند اما آنها مدعی شدند که عموی‌شان پدر آنها را به قتل رسانده است. در ادامه مشخص شد دو برادر بر سر ارث و میراث با یکدیگر اختلاف داشته و برادر خارج‌نشین مدعی بوده برادر بزرگ‌ترش سر او کلاه گذاشته و سهم چندمیلیاردی او را کمتر داده است.سرانجام بعد از ۱۸ماه که پرونده به بن‌بست خورده بود کارآگاهان متوجه شدند برادر بزرگ‌تر به یکی از شهرهای شمالی رفته و با هویت جعلی مخفیانه زندگی می‌کند. از آنجا که احتمال داشت متهم متوجه برملا شدن راز خود شده و پا به فرار بگذارد با دستور رئیس پلیس آگاهی تیم ویژه‌ای از مأموران به‌صورت مخفیانه به شمال کشور رفته و موفق شدند متهم میانسال را شناسایی و دستگیر کنند.
با انتقال متهم به اصفهان، تحقیقات از او برای رمزگشایی از جنایت آغاز شد اما محمود در جریان بازجویی‌ها با انکار اطلاع از وضعیت برادرش مدعی شد نمی‌دانم او کجاست و شاید دوباره به خارج کشور رفته است.مرد میانسال اما سرانجام سکوتش را شکست و با اعتراف به قتل برادر ۵۵ساله‌اش گفت: برادرم از خارج به ایران آمد و مدعی شد او ارث کمتری برده است. روز حادثه با برادرم به دفتر کارم رفته و دوباره سر ارث و میراث با هم درگیر شدیم. در حین دعوا او را به داخل چاه ۱۸متری درون دفتر پرتاب کردم. بعد از این‌که مطمئن شدم او جانش را از دست داده، دو متر بتن داخل چاه ریختم و بقیه را با نخاله ساختمانی پر کردم. بعد هم برای صحنه‌سازی خودرو را در خارج شهر رها و به شمال کشور فرار کردم تا صحنه‌سازی کنم برادرم من را به قتل رسانده و به خارج کشور فرار کرده است.با اعترافات مرد برادرکش، تیمی از مأموران به دفتر او رفته و بعد از شش روز حفاری چاه موفق شدند بقایای جسد برادر ۵۵ساله را از عمق چاه کشف کنند.
سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: با اعترافات قاتل و کشف جسد مشخص شد دختر و پسر قاتل در زمان جنایت در دفتر کار پدرشان حضور داشتند و در پنهان‌کردن جسد عمو و فرار پدرشان با او همکاری کرده‌اند که آنها نیز با دستور قضائی بازداشت شدند.