کد خبر : 133019 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - 08:34
زلزله مهیب ژاپن بدون یک کشته «حوادث امروز»زلزله 7.6ریشتری روز گذشته(یکشنبه) در ژاپن هرچند تلفاتی نداشت اما باعث صدور هشدار سونامی شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»زلزله 7.6ریشتری روز گذشته(یکشنبه) در ژاپن هرچند تلفاتی نداشت اما باعث صدور هشدار سونامی شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.
ساعت 16:10 دیروز زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.6ریشتر، غرب ژاپن را لرزاند.
تصاویری که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از این زمین‌لرزه بزرگ منتشر شده بود، ساختمان‌ها را نشان می‌داد که برای ثانیه‌هایی به‌شدت در حال لرزیدن هستند و کانال‌های آب که متلاطم شده‌اند و صحنه‌هایی ترسناک را به نمایش درآورده بودند. اولین گزارش‌ها از زلزله در رسانه‌های ژاپن در ساعت 4:21 بعدازظهرمنتشر شد. تصاویر، امواج دریا را نشان می‌دادند که ارتفاع آنها در حال افزایش بود و از ساکنان منطقه ساحلی نوتو در استان ایشیکاوا خواسته شده که فورا خانه‌های خود را تخلیه کنند و به مناطق مرتفع بروند. امواج دریا در شهر نوتو به 5متر می‎رسید.
به‌دنبال این زمین‌لرزه قوی، برق بیش از 32هزار و 500خانه در استان ایشیکاوا قطع شد.
شبکه‌های تلویزیونی محلی روز گذشته با حروف بزرگ و چشمک‌زن کلمه «تخلیه» را به نمایش گذاشتند و از ساکنان مناطق زلزله زده خواستند با وجود هوای زمستانی به مناطق مرتفع فرار کنند. به گزارش مرکز هشدار سونامی ژاپن، برای مناطقی که امواج کمتر از یک متر دارند، «اخطار سونامی»، در مناطقی که امواج 3متر دارند، «هشدار سونامی» و مناطقی که امواج بالای 5متر دارند، «هشدار سونامی بزرگ» صادر شده است.
کانسای الکتریک، بزرگ‌ترین اپراتور انرژی هسته‌ای ژاپن اعلام کرده که «هیچ‌گونه حادثه غیرعادی» در نیروگاه‌های هسته‌ای در مناطقی که زلزله در آنها رخ داده وجود نداشته است.
تلویزیون ان‌اچ‌کی به نقل از مقامات شهر سوزو در استان ایشیکاوا گزارش کرد که در پی زلزله چندین خانه و تیرهای برق در این منطقه فروریخته‌اند اما گزارشی از کشته شدن افراد در زلزله دریافت نشده است.
به‌دنبال این زمین‌لرزه در کشورهای کره‌جنوبی و روسیه هشدار سونامی صادر شده است.