کد خبر : 133046 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - 21:34
قتل در ایران، دستگیری در مزار شریف «حوادث امروز» مرد تبعه افغانستان كه اصلی‌ترین مظنون در پرونده قتل زن آنتیك فروش تهرانی است، بعد از ۱۱ ماه فرار در مزار شریف افغانستان بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» مرد تبعه افغانستان كه اصلی‌ترین مظنون در پرونده قتل زن آنتیك فروش تهرانی است، بعد از ۱۱ ماه فرار در مزار شریف افغانستان بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

بهمن سال گذشته زن۶۰ ساله آنتیك فروش درطبقه پنجم خانه‌اش در برجی در محله فرشته تهران به قتل رسید. جسد او دراتاق نشیمن خانه‌اش افتاده بود وآثارسه ضربه با جسم سخت روی سرش دیده می‌شد. ‌تعدادی از وسایل آنتیك خانه او نیز به سرقت رفته و یك میز چوبی هم روی جسد افتاده بود. در جریان تحقیقات معلوم شد مباشر كاری‌اش جسد را یافته كه به عنوان اولین مظنون بازداشت شد. با تحقیق از وی معلوم شد كه او سال‌هاست مباشر این زن است. مقتول گاهی در خانه‌اش نمایشگاه‌ وسایل آنتیك برگزار می‌كرده است. دختر مقتول ساكن تركیه و او در تهران تنها زندگی می‌كرد. آن شب چون تلفن دخترش را جواب نمی‌داده مباشر كاری‌اش با ورود به خانه‌اش جسد را یافته است. همچنین دختر مقتول در اظهاراتش گفته بود، جواهر و وسایل آنتیك قدیمی از خانه مادرش به سرقت رفته است. در تحقیقات بعدی چون مباشر در قتل نقشی نداشت آزاد شد. این در حالی بود كه مشخص شد یك تبعه افغانستان به نام فرهاد، برای نظافت و كارهای خدماتی به خانه مقتول در رفت و آمد بوده كه بعد از كشف جسد او دیگر به خانه مقتول نرفته و ناپدید شده و آخرین بار با دوستش بصیر ملاقات كرده است. بصیر تحت تعقیب قرار گرفت تا این‌كه دو ماه پیش به عنوان مظنون دوم پرونده بازداشت شد و مدعی بود از ماجرای قتل زن آنتیك فروش خبری ندارد و فرهاد را هم مدت‌هاست ندیده اما از هموطنانش شنیده كه وضع مالی او به یكباره خوب شده و ایران را ترك كرده است. سرانجام دو روز پیش خانواده بصیر توانسته بودند در مزار شریف افغانستان رد فرهاد را در خانه‌ای روستایی پیدا كنند. با اطلاع به پلیس افغانستان او در آنجا بازداشت شد. ‌محمد‌مهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با تأیید این خبر به جام‌جم گفت: مأموران موضوع دستگیری فرهاد را بررسی كردند كه معلوم شد صحت دارد و او در بازداشتگاه پلیس افغانستان به سر می‌برد. قرار شد مكاتبات قضائی لازم انجام گیرد تا از طریق پلیس بین‌الملل‌ این مرد كه مظنون اصلی قتل زن پولدار است برای ادامه تحقیقات تحویل پلیس ایران شود.