کد خبر : 133084 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - 08:49
شهید کرمان زندگی بخشید «حوادث امروز» اعضای بدن دختر جوانی که در حادثه تروریستی کرمان دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» اعضای بدن دختر جوانی که در حادثه تروریستی کرمان دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

فاطمه دهقان و مادرش مریم قوچانی غروی(از بستگان محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور) که در مشهد زندگی می‌کردند روز 13دی‌ماه امسال برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی به گلزار شهدای کرمان رفته بودند که قربانی انفجار تروریستی شدند. در این حادثه فاطمه به‌شدت مجروح شد و مادرش به شهادت رسید. با انتقال دختر جوان به بیمارستان، وی در نهایت دچار مرگ مغزی شد. شهادت فاطمه در حالی بود که امکان اهدای اعضای بدن او به بیماران نیازمند وجود داشت. از سویی فاطمه مدت‌ها پیش کارت اهدای عضو دریافت کرده بود و خانواده‌اش نیز برای اهدای اعضای بدن او مشتاق بودند. در این شرایط بود که 2کلیه وی جداسازی و در کرمان به 2 بیمار پیوند زده شد. همچنین کبد او نیز بعد از جداسازی به شیراز فرستاده شد. از سوی دیگر تیم ویژه‌ای از متخصصان قلب از تهران راهی کرمان شدند و در آنجا قلب بیمار مرگ مغزی را جداکرده و بعد از انتقال به بیمارستان مسیح دانشوری تهران به پسری 15ساله که از مدت‌ها قبل از نارسایی قلبی رنج می‌برد پیوند زدند.