کد خبر : 133176 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - 09:20
قتل گروگان برای رسیدن به اموال سرقتی «حوادث امروز»مرد جوان پول و طلاهای کارفرمایش را به سرقت برد اما مالباخته عموی او را به گروگان گرفت. وی وقتی اموالش را نتوانست پس بگیرد، گروگان را به قتل رساند.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»مرد افغان پول و طلاهای کارفرمایش را به سرقت برد اما مالباخته عموی او را به گروگان گرفت. وی وقتی اموالش را نتوانست پس بگیرد، گروگان را به قتل رساند.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

جام جم:اوایل آبان امسال مردی تبعه افغانستان با حضور در اداره چهارم پلیس آگاهی تهران شکایت کرد برادر ۴۵ ساله‌ام به همراه برادرزاده‌ام مدتی قبل برای کار از افغانستان به تهران آمدند اما دیگر از برادرم‌خبری نشد و تلفن‌همراهش خاموش است و برادرزاده‌ام نیز از عمویش خبری نداشت. با جمع‌بندی این اطلاعات بود که مأموران از آخرین نفری که‌با مرد گمشده در ارتباط و برادرزاده وی بود تحقیق کردند. وی در اظهاراتش گفت: با عمویم در شمال تهران سرایدار خانه‌ای بودیم. یک روز عمویم برای انجام کارهایش از آنجا بیرون رفت و دیگر بازنگشت و دیگر از او خبری ندارم. او دوباره مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: چهار ماه قبل از خانه کارفرمای‌مان مقدار زیادی وجه نقد و طلا از گاوصندوق او‌سرقت کرده و متواری شدم. صاحبکارم عمویم را به گروگان گرفت تا من اموال سرقتی از خانه‌اش را پس دهم. خیلی ترسیده بودم و دیگر خبری از سرنوشت عمویم ندارم. با توجه به گفته‌های او، کارفرمای‌شان هم که هموطن‌شان بود دستگیر شد و در اظهاراتش گفت: مرد گمشده و برادرزاده‌اش برایم کار می‌کردند اما آنها از اعتمادم سوءاستفاده کرده و مقادیری طلا و وجه نقد را از گاوصندوقم به سرقت بردند. یکی از آنها فرار کرد و من دیگری را در خانه محبوس کردم تا برادرزاده‌اش اموال سرقتی را پس دهد. بعد از گذشت چند ماه که خبری از او نشد، عموی وی را به یکی از بیابان‌های یکی از شهرستان‌های اطراف تهران برده و او را در آنجا به قتل رساندم. با اعتراف وی، مأموران به محل کشف جسد اعزام شدند و توانستند جسد را پیدا کنند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که آثار ضربه جسم سخت به سر مقتول باعث مرگ او شده است. برای متهمان قرار قانونی صادر و پرونده آنها به دادسراهای یکی از شهرستان‌های اطراف تهران که قتل در آنجا رخ داده بود ارسال شد.