کد خبر : 133185 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - 15:43
قاتل 9 سال است که در زندان به سر می برد قتل دختر همسایه پس از تجاوز «حوادث امروز» مرد جوان که با نیت شیطانی دختر جوانی را کشته بود، پس از ۹سال بلاتکلیفی خواستار آزادی خود شد. اولیای دم به دلیل تفاضل دیه نتوانستند این حکم را اجرا کنند.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» مرد جوان که با نیت شیطانی دختر جوانی را کشته بود، پس از ۹سال بلاتکلیفی خواستار آزادی خود شد. اولیای دم به دلیل تفاضل دیه نتوانستند این حکم را اجرا کنند.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

تحقیقات جنایی در این پرونده از زمستان سال۱۳۹۳ وبا گزارش قتل دختر ۳۳ساله‌ای به نام سحر در خانه‌شان در محله فلاح تهران آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، این دختر درنبود مادروبرادرش خفه شده است. با بررسی دوربین‌های مداربسته، قاتل خیلی زود شناسایی شد.متهم نگهبان ساختمان نیمه‌کاره بود که قبل ازفرار درمرز تایباد دستگیر شد.

متهم در تحقیقات گفت: وقتی فهمیدم دختر همسایه در خانه تنهاست فکر شیطانی به ذهنم رسید و به خانه‌شان رفتم تا او را آزار دهم. در برابرم مقاومت کرد که ترسیدم و او را خفه کردم. با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه دادگاه، مادر سحر برای قاتل دخترش درخواست قصاص کرد و گفت: من و پسرم به شهرستان رفته بودیم و جسد دخترم سه روز در خانه مانده بود. متهم هم در دفاعیاتش اظهارات قبلی خود را تکرار کرد. به این ترتیب قضات او را به قصاص محکوم کردند.سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من با قصد قبلی به خانه آنها نرفته بودم. به محض این‌که فهمیدم دخترجوان در خانه تنهاست فکر شیطانی به سرم زد و به آنجا رفتم. اما وقتی او مقاومت کرد از ترسم او را با ضربه‌های چاقو کشتم.در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و وی را به قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم محکوم کردند. با گذشت هشت سال از این جنایت، متهم سال گذشته نامه‌ای به دادگاه نوشت و خواستار تعیین تکلیف خود شد. در ادامه به این درخواست در شعبه دهم دادگاه کیفری یک رسیدگی شد. در ابتدای این جلسه مادر مقتول گفت: تنها خواسته‌ام قصاص قاتل دخترم است اما توان پرداخت تفاضل دیه را ندارم. از قضات درخواست دارم تفاضل دیه از بیت‌المال پرداخت شود.متهم هم در دفاعیاتش گفت: در زندان بلاتکلیف هستم یا قصاصم کنید یا آزاد شوم. دیگر تحمل این وضع را ندارم.قضات دادگاه از پزشکی قانونی خواستند احتمال آزار دختر جوان را قبل از مرگ مشخص کنند که کارشناسان اعلام کردند با توجه به این‌که جسد بعد از سه روز پیدا شد امکان بررسی این موضوع وجود نداشت.در پایان قضات، متهم را به قصاص و ۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند. متهم چند روز قبل دوباره نامه‌ای به دادگاه نوشت و خواستار تعیین تکلیف خود شد. او پس از انتقال به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران گفت: ۹ سال است در زندان بلاتکلیف هستم. اولیای دم یک بار مرا پای چوبه دار بردند اما مهلت گرفتند تفاضل دیه را پرداخت کنند اما ۹ سال است من در زندان مانده‌ام. تقاضا دارم با وثیقه آزاد شوم.

قضات برای بررسی این درخواست وارد شور شدند.