کد خبر : 153683 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - 15:25
راز گم شدن نازگل همچنان سر به مهر است «حوادث امروز»آیا المیرا که به نازگل معروف است زنده است یا به قتل رسیده؟ اگر کسانی با خانواده او دشمنی داشتند چرا تاکنون شناسایی و بازداشت نشده و معمای گم شدن نازگل حل نشده است؟ آیا امکان دارد نازگل از سوی اتباع افغان که در آن منطقه زیاد هستند ربوده شده باشد؟ آیا نازگل قربانی یک خشونت جنسی شده و بعد به قتل رسیده و جسدس در بیابان های اطراف رها شده است؟ آیا او قربانی یک کینه خانوادگی شده است؟ آیا نازگل سر به بیابان گذاشته و به چاهی سقوط کرده است؟این ها پرسش هایی است که در بدنه اجتماعی مطرح است و تلاش پلیس  هم برای رمز گشایی از آن همچنان در جریان است.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»آیا المیرا که به نازگل معروف است زنده است یا به قتل رسیده؟ اگر کسانی با خانواده او دشمنی داشتند چرا تاکنون شناسایی و بازداشت نشده و معمای گم شدن نازگل حل نشده است؟ آیا امکان دارد نازگل از سوی اتباع افغان که در آن منطقه زیاد هستند ربوده شده باشد؟ آیا نازگل قربانی یک خشونت جنسی شده و بعد به قتل رسیده و جسدس در بیابان های اطراف رها شده است؟ آیا او قربانی یک کینه خانوادگی شده است؟ آیا نازگل سر به بیابان گذاشته و به چاهی سقوط کرده است؟این‌ها پرسشهایی است که در بدنه اجتماعی مطرح است و تلاش پلیس هم برای رمز گشایی از آن همچنان در جریان است.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

کودکان مهم ترین گروه سنی هستند که رقم خوردن جرایم علیه آنها روان جامعه را بیش از پیش پریشان می‌کند. نازگل همه شاخص های همراهی جامعه با خانواده اش را دارد. از جمله این که کودکی 7 ساله است، دختر است، آن هم دختری یتیم که هرگز دست نوازش پدر را احساس نکرد و با رنج بسیاری که خانواده اش برد به هفت سالگی رسید و حالا در اتفاقی معما گونه ناپدید شد.

برای ما خبرنگارانی که در حوزه حوادث فعال هستیم تردید وجود ندارد در اتفاقهایی از این دست تلاش پلیس هم برای حل معما مضاعف خواهد بود چرا که انتظار بدنه اجتماعی از پلیس هم چیزی بیش از این نیست با این حال بهتر بود برای آرامش و اطمینان بخشیدن به بدنه اجتماعی خصوصا مردم روستایی که نازگل از آن جا ناپدید شد اطلاع رسانی صورت می‌گرفت.

ساعت 10 صبح روز جمعه 18 اسفندماه برای خانواده المیرا زارعی جمعه‌ای سیاهی ثبت شد. المیرا، معروف به نازگل پدرش را در حالی که نوازادی چهارماهه بود از دست داد و بعد از آن مادرش او را به دشواری به سن هفت سالگی رساند. مادر و کودک ساکن روستای برسیان اصفهان بودند. روز پنج شنبه 17 اسفندماه نازگل و مادرش خانه شان را ترک کردند و به خانه پدربزرگش در روستای دهکرم رفتند تا نازگل آخر هفته را کنار مادر بزرگ و پدربزرگش باشد و با بچه های خانواده مادرش بازی کند. صبح روز بعد یعنی 18 اسفندماه نازگل از خواب بیدار شد و به حیاط خانه رفت و به تنهایی مشغول بازی شد. در صبح جمعه روستا در سکوت فرو رفته بود و نازگل به بازی ادامه میداد. حدود ساعت 10 صبح پدربزرگ همراه حمید پسرخاله مادرش برای انجام کاری از خانه بیرون رفتند. این آخرین باری بود که نازگل دیده شد و بعد از آن خبر گم شدن نازگل در روستا پیچید. جست‌وجو برای پیدا کردن نازگل از خانه همسایه‌ها و بعد کوچه به کوچه و بعد صحرا به صحرا و بیایان به بیابان دنبال شد اما اثری از نازگل دیده نشد برای همین خانواده اش راهی اداره پلیس آگاهی اصفهان شدند و از پلیس درخواست کمک کردند. تلاش های پلیس هم برای یافتن نازگل خیلی زود به جریان افتاد. دوربین های مداربسته و تحقیق از شاهدان اولین ابزاهای کشف حل این معما بود. بررسی‌ها نشان داد که هیچ دوربینی در محل وجود ندارد و دروبین های موجود هم کیفیت بدی دارند بنابراین تاکنون سرنخی از بررسی دوربین های مداربسته به دست پلیس نرسیده است. مأموران پلیس همچنین از مادر نازگل و شاهدان تحقیق کردند و از آن جا که هنوز نازگل پیدا نشده مشخص است که این تحقیقات هم با بن بست مواجه شده است.

به گزارش «حوادث امروز»از سوی دیگر ماجرا خبر گم شدن نازگل به رسانه‌ها راه یافت و رسانه های رسمی در گفت‌وگو با خانواده نازگل تلاش خود را در این باره به کار گرفتند. در شبکه های اجتماعی هم طوفانی از انتشار خبر به راه افتاد و خبر گم شدن نازگل به سرعت هر چه بیشتر دست به دست شد. خیلی از کاربران اتهام را متوجه اتباع افغان می‌کنند و معتقدند این اتفاق به دست آنها رقم خورده است اما تاکنون دلیلی برای اثبات این موضوع مطرح نشده است اما شدت گرفتن جرایمی که از سوی اتباع علیه کودکان رقم خورده سبب شده است به عنوان مظنون مطرح باشند که راستی آزمایی در این باره به عهده پلیس است.

براساس گزارش «حوادث امروز»یک دختربچه 7 ساله در حیاط خانه‌ای که درش باز است مشغول بازی است.در آن صبح جمعه محل خلوت است و هر انگیزه‌ای پشت ماجرا باشد زمینه برای ارتکاب آن فراهم بوده و رقم خورده است.

آنچه برای خانواده نازگل و همه خانواده‌هایی که کودکی در خانه دارند مهم است امنیتی است که به واسطه این اتفاق به خطر افتاده است به طوری که مردم روستا و روستاهای اطراف از ترس تکرار این اتفاق کودکانشان را در خانه‌ها حبس می‌کنند.