کد خبر : 153736 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۲ - 13:52
آخرین وضعیت پرونده معمایی نازگل کوچولو/ عمیلیات های  پلیسی، از حرف تا عمل «حوادث امروز»با گذشت دو هفته از ناپدید شدن نازگل، دختربچه 7 ساله که به طرز معما گونه از حیاط خانه پدربزرگش در روستای دهکرم اصفهان ناپدید شده تلاش های پلیس برای رمزگشایی از پرونده با بن بست مواجه شده است و این پرسش را تقویت کرده که چرا پلیسی که موفق به حل پرونده های بزرگ می شود در این باره توفیقی حاصل نکرده است. «حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»با گذشت دو هفته از ناپدید شدن نازگل، دختربچه 7 ساله که به طرز معما گونه از حیاط خانه پدربزرگش در روستای دهکرم اصفهان ناپدید شده تلاش های پلیس برای رمزگشایی از پرونده با بن بست مواجه شده است و این پرسش را تقویت کرده که چرا پلیسی که موفق به حل پرونده های بزرگ می‌شود در این باره توفیقی حاصل نکرده است. «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

به گزارش «حوادث امروز» پرونده گم شدن المیرا زارع معروف به نازگل در حالی وارد دومین هفته خود می‌شود که تلاش‌ها برای یافتن دختربچه هفت ساله ناکام مانده است. تلاشهایی که از زمان وقوع حادثه به جریان افتاده است و همچنان در جریان است. حمید چوپانی پسر خاله مادر نازگل در توضیح آخرین وضعیت پرونده می‌گوید:« از صبح روز 18 اسفندماه که نازگل از حیاط خانه پدربزرگش در روستای دهکرم اصفهان ناپدید شد، دست از پیگری برنداشته‌ایم و با انتشار اخبار و گزارش های بسیاری در رسانه های رسمی کشور تمام تلاش خودمان را به کار گرفتیم اما تاکنون این تلاش‌ها منجر به پیدا شدن نازگل نشده است.»

وی درباره تحقیقات پلیس هم می‌گوید:«پلیس آگاهی اصفهان هم در این باره تحقیق کرده است و ما هم برای پی بردن به نتایج حاصل شده چندین بار به پلیس مراجعه کرده‌ایم اما به دلیل وضعیت امنیتی پرونده اطلاعی به ما داده نشده است، برای همین از مردم درخواست داریم در سال جدید و در ماه ضیافت الهی دعا کنند نازگل به آغوش خانواده باز گردد.»

همراهی مردم

چوپانی درباره همراهی مردم برای یافتن نازگل هم می‌گوید:«از زمان وقوع حادثه مردم در تیم های گسترده به صورت جهادی و مردمی برای یافتن نازگل بسیج شدند و هر جایی که امکان یافتن نازگل وجود داشت بررسی شد. اولین گمانه زنی‌ها به سمت اتباع بیگانه بود، بعد چاه‌ها و قنات ها، دامداری‌ها و بیابان های زیادی توسط تیم های مردمی جست‌وجو شد. حتی چاه‌ها و استخرهای کشاورزی تخلیه شد اما اثری از نازگل پیدا نکردیم که از همه کسانی که در این مسیر تلاش خود را به کارگرفتند کمال قدر دانی را داریم.»

آیا نازگل زنده است

وی درباره احتمال زنده بودن نازگل هم می‌گوید:« همه امیدواریم نازگل زنده باشد و مردم به ما امیدواری می‌دهند . پلیس آگاهی هم ما را امیدوار کرده است، اما چیز دیگری نگفته است». چوپانی درباره اخبار غیررسمی منتشر شده هم می‌گوید:« خیلی از تماس‌ها با ما برقرار شد و مکانهایی اعلام می‌شد که نازگل در آنجا به سر می‌برد با این حال ما به گمان این که این احتمال وجود داشته باشد به کوچکترین خبر به چشم خبر درست نگاه می‌کردیم و با تیمهایی که تشکل داده بودیم بررسی کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.»

شرایط روحی مادر نازگل

چوپانی درباره شرایط روحی مادر نازگل هم می‌گوید:«مادر نازگل، تنها فرزندش را از چهار ماهگی یتیم بزرگ کرده است. از زمان وقوع این اتفاق اهالی مدام به مادر نازگل سرکشی می‌کنند و به او امیدواری می‌دهند. هموطنان از همه ایران و در گروه های مختلف با او همدردی می‌کنند اما روشن است هیچ کس برای او نازگل نمی‌شود و نمی‌تواند تسکین دهنده الام او باشد. او برای نازگل هم پدر و هم مادر بوده است. مادر نازگل بعد از فوت شوهرش ازدواج نکرد و کنار نازگل ایستاد.»

پلیس، از حرف تا عمل

به گزارش «حوادث امروز»وی درباره انتظار عمومی از مقام های رسیدگی کننده هم گفت:« مردم فیلم‌ها و سریالیهایی می‌بینند که پلیس به سرعت وارد عمل می‌شود و بزرگ ترین حوادث را به در کمترین زمان جمع می‌کند. خیلی هم شاهد هستیم که پلیس کشف های بزرگ انجام می‌دهد اما چطور است که در این پرونده از آن اتفاق‌ها نمی‌افتد.» چوپانی همچنین گفت که به نمایندگی خانواده نازگل می‌گویم که گمانی به خانواده پدری نازگل وجود نداشته است وانشالله با همراهی دو خانواده نازگل به آغوش خانواده اش بر می‌گردد.»