کد خبر : 163828 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۱۵ - 19:46
عاملان قتل زوج پزشک به میز محاکمه رسیدند «حوادث امروز» پرونده قتل دکتر ضیائی و همسرش به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران با محاکمه عاملان جنایت بررسی می شود .«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» پرونده قتل دکتر ضیائی و همسرش به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران با محاکمه عاملان جنایت بررسی می‌شود .«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

به گزارش جوان، روز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه سال قبل پسر جوانی در تهران به اداره پلیس رفت از گمشدن ناگهانی یکی از بستگانش به نام های دکتر ضیائی و همسرش شکایت کرد .

با طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی به دستور قاضی محمد جواد شفیعی بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی حادثه وارد عمل شدند .

تحقیقات مأموران نشان داد دکتر ضیائی پزشک سرشناس و پولداری است که همراه همسرش که دکتری اقتصاد دارد در خانه بزرگی در ولنجک زندگی می‌کرده‌اند اما به طور ناگهانی ناپدید شده‌اند .

کاراگاهان در بررسی های میدانی دریافتند زوج پولدار خانه بزرگی در منطقه سعادت آباد دارند و روز حادثه هم با مردی به نام بهروز در همان خانه قرار ملاقات داشته‌اند .

از سوی دیگری مأموران پلیس در بررسی دوربین های مداربسته متوجه شدند پزشک پولدار و همسرش وارد خانه سعادت آباد شده‌اند اما چند ساعت بعد خودرو آنها که به نظر می‌رسد راننده اش فرد دیگری است از آنجا دور می‌شود .

در شاخه دیگر از تحقیقات مشخص شد بهروز مشتری خانه 300 میلیاردی دکتر ضیائیان بوده اما پس از مدتی با جعل سند آن خانه را به فرد دیگری فروخته است .

بدین ترتیب بهروز به عنوان اولین مظنون بازداشت شد . وی در بازجویی‌ها ابتدا مدعی شد از سرنوشت دکتر و همسرش بی خبر است اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد به قتل زوج ثروتمند با همدستی پدر و پسری به نام های کامران و ایرج اعتراف کرد . وی مدعی شد به خاطر بالا کشیدن خانه چند صد میلیارد دکتر ضیائیان پدر و پسری را برای قتل اجیر کرده است .

با اعتراف متهم مأموران کامران و پدرش به نام ایرج را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند . همچنین مأموران در جریان این حادثه چند مرد دیگر را که در جعل سند و خرید و فروش اموال مقتول همسرش دست داشته بودند بازداشت کردند .

در جریان تحقیقات ایرج به قتل دکتر ضیائی و همسرش اعتراف کرد . وی گفت : پسرم راننده بهروز بود و من از طریق او با بهروز اشنا شدم . او می‌خواست خانه چند صد میلیاردی دکتر را تصاحب کند و به همین دلیل نقشه قتل او و همسرش را طراحی کرد و من و پسرم را برای قتل اجیر کرد . روز حادثه طبق نقشه من در زیر زمین مخفی شدم و وقتی دکتر و همسرش با بهروز وارد زیر زمین خانه شدند من بیرون آمدم و به سوی آنها تیراندازی کردم . پس از این حادثه اجساد را من و پسرم به بیرون منتقل و در بیابان‌ها دفن کردیم . »

متهمان دیگر هم در بازجویی‌ها به جزم خود اعتراف کردند و در نهایت چند روز قبل کیفرخواست متهمان صادر شد . به زودی قاتل و همدستانش در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند .