کد خبر : 163871 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۱۹ - 09:25
قاتل: می خواستم ادبش کنم، کشته شد! «حوادث امروز»پسر جوان که پس از دعوا با بازیکن رقیب در والیبال او‌ را با ضربه چاقو کشته بود، در دادگاه انگیزه قتل را تشریح کرد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»پسر جوان که پس از دعوا با بازیکن رقیب در والیبال او‌ را با ضربه چاقو کشته بود، در دادگاه انگیزه قتل را تشریح کرد.«حوادث امروز» به نقل جام جم گزارش می‌دهد.

تحقیقات جنایی در این پرونده از یک سال قبل و با گزارش قتل پسر جوانی در یک دعوای دسته‌جمعی در شرق تهران آغاز شد. مأموران ‌با حضور در محل درگیری متوجه شدند در این درگیری پسری به نام نیما با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است. جسد به پرشکی‌قانونی منتقل و مأموران به تحقیق از دو‌ دوست مقتول که شاهد جنایت بودند، پرداختند. آنها در تحقیقات مدعی شدند، پسر جوانی به نام پوریا و دوستانش به نیما حمله کرده و او‌ را کشته‌اند. به این ترتیب پوریا و ۱۹ نفر از دوستانش به اتهام قتل و شرکت در نزاع مرگبار بازداشت شدند.با تکمیل تحقیقات در دادسرا و بازسازی صحنه قتل، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه محاکمه، پدر و مادر پوریا برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کرده و گفتند راضی به گذشت نیستند.رئیس دادگاه سپس از پوریا خواست در جایگاه قرار بگیرد و از خود دفاع کند. پسر جوان در تشریح ماجرا گفت: من و نیما بچه‌محل بودیم و‌ از قبل اختلاف و درگیری داشتیم. روز حادثه در محله والیبال بازی می‌کردیم و نیما در تیم مقابل بود. او به من ناسزا گفت و ضربه‌ای با کف دست به صورتم زد. عصبانی شده و از او کینه به دل گرفتم. بعد از بازی با دوستانم به مقابل خانه نیما رفتیم تا او را ادب کنیم اما قصدم کشتنش نبود. وقتی درگیر شدیم با چاقویی که همراه داشتم، چند ضربه به نیما زدم که حالا از این کار پشیمانم و درخواست بخشش دارم. قصد ترساندن او را داشتم و دوستانم به همین خاطر با من همراه شدند.در ادامه ۱۹ متهم دیگر پرونده در جایگاه قرار گرفته و در دفاع از خود گفتند: به خواست پوریا مقابل خانه نیما رفتیم ولی ضربه‌ای به مقتول نزدیم . پس از دفاعیات متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.