کد خبر : 163877 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۱۹ - 14:15
مرگ وزیر دولت احمدی نژاد در اسپانیا/ جسد وزیر در پزشکی قانونی «حوادث امروز» جسد حمید بهبهانی وزیر اسبق راه و ترابری دولت احمدی نژاد که در اسپانیا جان سپرده بود برای مشخص شدن علت اصلی فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» جسد حمید بهبهانی وزیر اسبق راه و ترابری دولت احمدی نژاد که در اسپانیا جان سپرده بود برای مشخص شدن علت اصلی فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

حمید بهبهانی متولد ۲۴ دی ماه سال ۱۳۱۹ در شیراز و دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل‌ونقل و ترافیک از دانشگاه "کینزول" فلوریدا بود. او طی سال های ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۹ به عنوان استادیار و در سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ به عنوان دانشیار و از سال ۱۳۸۰ به بعد دارای کرسی استادی کامل در دانشگاه علم و صنعت ایران و در دولت محمود احمدی نژاد، وزیر راه و ترابری بود.

دراین باره ایلنا نوشت: بهبهانی که وزیر راه و ترابری ایران در کابینه محمود احمدی نژاد بود، در ۲۲ مرداد۱۳۸۷ وارد کابینه اول محمود احمدی نژاد شد و در کابینه دوم احمدی نژاد هم که در ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ تشکیل شد، از مجلس هشتم رأی اعتماد گرفت و در وزارت راه کماکان به خدمتش ادامه داد اما در ادامه توسط مجلس شورای اسلامی استیضاح و برکنار شد. نمایندگان مجلس در جلسه علنی، عدم رأی اعتماد به حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری را در روز ۱۲ بهمن‌ سال ۱۳۸۹ به رأی گذاشتند که با ۱۴۷ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ رأی مأخوذه، رأی اعتمادشان را از وی برداشتند و بدین ترتیب او برکنار شد.بهبهانی پس از آن برای مدتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران شد.

به گزارش «حوادث امروز» همچنین وی در کارنامه اجرایی خود عنوان مشاور مالی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تهران، دو دوره ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را دارد و مدت بیست سال از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۷ به عنوان رئیس دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت فعالیت کرد. براساس گزارش های منتشر شده بهبهانی در سفر به اسپانیان تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بود که پس از عمل فوت شد.جسد بهبانی پس از انتقال به تهران به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ بررسی شود.