کد خبر : 163934 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۲۲ - 13:23
حکم قصاص در پی درگیری بر سر گردنبند طلا «حوادث امروز»عاملان نزاع دسته‌جمعی مرگبار در تهران به خاطر گردنبند طلا پس از محاکمه در دادگاه کیفری تهران به قصاص و زندان محکوم شدند.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

«حوادث امروز»عاملان نزاع دسته‌جمعی مرگبار در تهران به خاطر گردنبند طلا پس از محاکمه در دادگاه کیفری تهران به قصاص و زندان محکوم شدند.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

بیست‌وسوم اردیبهشت سال گذشته با مرگ مشکوک مرد ۴۰ساله‌ای به نام بهروز در بیمارستان لقمان تهران، تحقیقات جنایی در این رابطه آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان داد بهروز در جریان یک درگیری دسته‌جمعی و با ضربات قمه به قتل رسیده است.در این درگیری بهروز همراه برادرش به نام بهزاد و دوستش نیما با سه نفر دیگر به نام‌های شهرام، شهروز و اکبر درگیر شدند.با شناسایی متهمان حاضر در این درگیری آنها دستگیر شده و در بازجویی‌ها، اکبر را به‌عنوان قاتل معرفی کردند.
اکبر هم در تحقیقات قتل را قبول کرد و گفت: روز حادثه شهرام با من تماس گرفت و مدعی شد در جریان درگیری با سه نفر گردنبند طلایش پاره شده و در محل دعوا افتاده است.از من خواست همراه‌شان به محل دعوا بروم. سه نفر در آنجا بودند که با دیدن ما به سمت‌مان حمله کردند. بهروز با شیشه شکسته ضربه‌ای به کتفم زد و من هم برای دفاع با قمه او را زدم. قصد کشتن بهروز را نداشتم.
با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یکم ارسال شد و در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص متهم را مطرح کردند.
براساس گزارش «حوادث امروز»، بهزاد در این جلسه گفت: آن روز برادرم با همسایه‌اش درگیر شده بود که شهرام و شهروز دخالت کردند. به آنها سیلی زده و گفتیم موضوع به شما مربوط نیست و رفتند اما چند دقیقه بعد با اکبر و مسلح بازگشتند. ما هم با شیشه نوشابه شکسته از خودمان دفاع کردیم. اکبر نیز با ضربات قمه برادرم را کشت.
اکبر هم در دفاعیاتش با طرح ادعای جدیدی گفت: روز حادثه با همسرم دعوا کرده و دو خشاب قرص خورده و خوابیده بودم. شهرام زنگ زد و گفت شمشیر و قمه بردارم و سراغ‌شان بروم. وقتی به محل دعوا رسیدیم، با شیشه شکسته به ما حمله کردند. با بهروز دست‌به‌یقه شده بودیم که شهرام با شمشیر روی دیوار کشید وباعث وحشت بهروز شد. او خودش را عقب کشید و ناخواسته قمه به او اصابت کرد.بعد شهرام با چوب دو ضربه به سرش زد.همان شب به بیمارستان رفتم و فهمیدم حال بهروز وخیم است و فرار کردم.
شهرام وشهروز هم دراین جلسه منکرحرف‌های اکبرشده وگفتند درقتل نقشی نداشتند واکبر می‌خواهد پای آنها را به ماجرای قتل بازکند.
به گزارش «حوادث امروز»، پس از دفاعیات متهمان قضات وارد شور شده و اکبر را به قصاص و دو همدستش و برادر قربانی را به سه سال زندان بابت شرکت در نزاع منجر به قتل محکوم کردند.