کد خبر : 164063 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۳۰ - 12:55
سقوط یک زباله فضایی بر سقف خانه‌ای در امریکا «حوادث امروز» ناسا تأیید کرد که یک زباله فضایی که سقف خانه یک مرد در فلوریدای امریکا را سوراخ کرده بود، بخشی از یک پالت باری است که ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۱ رها کرد.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

«حوادث امروز» ناسا تأیید کرد که یک زباله فضایی که سقف خانه یک مرد در فلوریدای امریکا را سوراخ کرده بود، بخشی از یک پالت باری است که ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۱ رها کرد.«حوادث امروز» گزارش میدهد.
روز ۸ مارس تکه‌ای از زباله‌های فضایی بر خانه‌ای در ناپل فلوریدا سقوط کرد و سقف این خانه را شکافت، اما به پسر صاحبخانه آسیبی نرساند.
اکنون ناسا نتایج تجزیه و تحلیل خود از این حادثه را منتشر کرده است. ناسا می‌گوید: همان‌طور که گمان می‌رفت، این قطعه استوانه فلزی متعلق به تجهیزاتی است که سه سال پیش از ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) رها شده است. این استوانه، قطعه‌ای از تجهیزات پشتیبانی EP-۹ است که برای نصب باتری‌ها روی یک پالت باری استفاده می‌شود و از بازوی روباتیک ایستگاه فضایی بین‌المللی در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۱ رها شده است.
همان‌طور که ناسا در آن زمان پیش‌بینی کرده بود، انتظار می‌رفت این باتری‌های دور ریخته شده نیکل-هیدروژنی بین دو تا چهار سال به دور زمین بچرخند و در نهایت در جو زمین بسوزند و از بین بروند، اما به نظر می‌رسد پس از دقیقاً ۳ سال حداقل یک کیلو از آن باتری‌ها کامل نسوخته و روی زمین فرود آمده است.
این زباله فضایی ۱.۶ پوند وزن و چهار اینچ قد و ۱.۶ اینچ قطر دارد.
صاحب‌خانه‌ای که آسیب دیده است، در یک مصاحبه گفت: خودش در تعطیلات بوده که پسرش به او گفته یک شیء سقف خانه را سوراخ کرده است. وی افزود: من از ترس می‌لرزیدم و اصلاً باورم نمی‌شد. چقدر این احتمال وجود دارد که چیزی با این قدرت روی سقف خانه من فرود بیاید که این همه خسارت وارد کند. من بسیار شکرگزارم که به کسی آسیب نرسید.
به گزارش «حوادث امروز»، ناسا می‌گوید: فرایند پرتاب تجهیزات و ورود مجدد آنها به جو زمین را بررسی می‌کند تا بفهمد چرا این شیء به جای متلاشی شدن و سوختن در جو به خانه این مرد سقوط کرده است.