کد خبر : 174562 تاریخ : ۱۴۰۳/۲/۳۱ - 12:36
پیام تسلیت فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تلاش فراجا برای امنیت عمومی «حوادث امروز»: فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با صدور پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت و اعلام کرد: فراجا تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»: فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با صدور پیامی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت و اعلام کرد: فراجا تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

سردار رادان فرماندهی کلِ انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای شهادتِ خادمانِ ایران و اسلام رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان را در حادثه‌یِ دردناکِ سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است: با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رئیس‌جمهور آیت‌الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌کنم. آیت‌الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان برکف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.»

این اطلاعیه می‌افزاید: «همچنین فقدان آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز، امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، استاندار و هیئت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌کنم. »

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی در این پیام تصریح کرد: «فراجا ضمن همدردی با ملتِ بزرگ و سلحشور، تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.

پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تسلیت گفت و اظهار داشت: عطر شهادت یک بار دیگر فضای کشور را با آسمانی شدن آیت‌الله رئیسی فرزند و خادم ملت و خادم الرضا و جمعی از همراهانش فرا گرفت و رهبر و ملت بزرگوار ایران و دوستداران انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فقدان جانکاهشان به سوگ نشاند.

ادیانی افزود: نظام اسلامی و مردم انقلابی در این حادثه دلخراش جمعی از خدمتگزاران صادق و مردمی را که برای اعتلا و پیشرفت کشور و رفاه ملت سرازپا نمی‌شناختند و بی وقفه و مجاهدانه مسیر خدمت را پیش گرفته بودند از دست دادند اما راه این شهیدان والامقام به ویژه سید محرومان و سیدالشهدای خدمت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی«رضوان الله تعالی علیه» با هدایت های رهبرحکیم و فرزانه انقلاب با شتاب بیشتر ادامه خواهد یافت و به فرموده معظم له «هیچ خللی در روند امور اجرایی کشور به وجود نخواهد آمد».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: شهید گرانقدر آیت‌الله رئیسی اندیشمندی مبارز و سرباز خستگی ناپذیر ولایت در میدان خدمت و عالمی مخلص، متواضع و ساده زیست و الگوی تمام عیار زی طلبگی در اوج مقام و مسئولیت بود، این شهید عزیز و همراهان شهیدش سرانجام با بیش از چهار دهه خدمت خالصانه و صادقانه و مجاهدانه در سنگرهای مختلف خدمت اجر و پاداش خدمت را دریافت کرد و سرافرازانه و سعادتمندانه «عند ملیک مقتدر و عند ربهم یرزقون» به همراه همراهانش آرام گرفت و به شهیدان پیوست.

ادیانی گفت: اینجانب که توفیق بهره مندی از لطف و محبتش را داشتم و خود نیز از ارادتمندان آن شهید بودم، با چشمی اشکبار و دلی خونین شهادت این شخصیت مردمی ولایی و محبوب و همراهانش به ویژه عالم جلیل القدر شهید آل هاشم را به محضر امام زمان (عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید ،حوزه های علمیه و اعضای مجلس خبرگان رهبری خانواده محترم و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تعزیت عرض کرده و از خداوند متعال رحمت و رضوان الهی و حشر با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را برای این شهیدان مسئلت دارم .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به ملت ایران اطمینان می‌دهم که همکاران عزیزم در سازمان انتظامی کشور با هوشیاری و اقتدار کامل، امنیت کشور و آرامش مردم را در هر شرایط حفظ خواهند کرد.

خادم بارگاه رضوی مزد زحمات خالصانه‌اش را دریافت کرد

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با صدور پیامی شهادت رئیس‌جمهور مردمی آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را تبریک و تسلیت گفت.

در بخشی از پیام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر آمده است: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی این سلاله پاک خاندان عصمت و طهارت، سیدی از تبار حسینی، زنده‌تر از همیشه، روزی‌خوار درگاه الهی و همنشین سرافرازان تاریخ است. خادم بارگاه رضوی در شب ولادت مولایش، مزد زحمات خالصانه‌اش را دریافت کرد؛ رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران که هیچگاه به ریاست غره نشد و مفتخر به سربازی ولایت و خدمتگزاری ملت بود.

این پیام می‌افزاید: امروز داغدار هجران جمعی از فرزندان پاک این دیار هستیم؛ نام آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، آقایان حسین امیر عبداللهیان، مالک رحمتی و سایر همراهانشان تا همیشه به نیکی و بزرگی بر جریده تاریخ ثبت خواهد بود که در بزم خدمت و کار بی‌منت برای مردم و در جهت سربلندی ایران عزیزمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

در این پیام تصریح شده است: شهادت خادم جمهور و سیدمظلومان و محرومان حضرت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و سایر همراهان ایشان را به پیشگاه امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، خدمتگزاران نظام اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده آن عزیزان سفر کرده، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

منابع محلی که هم اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تأیید کردند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضائیه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

به گزارش «حوادث امروز» رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.