کد خبر : 174585 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۱ - 12:47
مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی از همراهان رییس جمهور شهید بود که به شهادت رسید پرواز ابدی «حوادث امروز» مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی  که در جریان سقوط بالگرد حامل رییس جمهور به شهادت رسید اگرچه عمر فعالیتش در این جایگاه کوتاه بود و به درجه رفیع شهادت رسید، اما در همین مدت کم هم توانسته بود، در دل مردم جای خود را باز کند؛ به‌طوری‌که  حالا و با شهادت او، مردم آذربایجان‌شرقی به سوگ این استاندار مردمی نشسته‌اند. مالک رحمتی متولد سال 61 در شهر مراغه در استان آذربایجان‌شرقی است.

«حوادث امروز» مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی که در جریان سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور به شهادت رسید اگرچه عمر فعالیتش در این جایگاه کوتاه بود و به درجه رفیع شهادت رسید، اما در همین مدت کم هم توانسته بود، در دل مردم جای خود را باز کند؛ به‌طوری‌که حالا و با شهادت او، مردم آذربایجان‌شرقی به سوگ این استاندار مردمی نشسته‌اند. مالک رحمتی متولد سال 61 در شهر مراغه در استان آذربایجان‌شرقی است.
وی دوم بهمن پارسال، ‌پس از فوت استاندار وقت آذربایجان‌شرقی، به‌عنوان دومین استاندار آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم انتخاب شد.
رحمتی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری حقوق خصوصی و دانش‌آموخته دانشگاه امام‌صادق(ع) بود.
او پیش از سمت استانداری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی بود.
رحمتی تنها پس از ۶‌ماه حضور در سازمان خصوصی‌سازی‌، بهمن‌ماه سال گذشته به‌عنوان استاندار راهی آذربایجان‌شرقی شد. در رزومه او سوابق اجرایی دیگری در آستان قدس رضوی، وزارت کشور و بنیاد شهید به چشم می‌خورد؛ ازجمله قائم‌مقامی آستان قدس رضوی، مدیرعاملی سازمان اقتصادی رضوی، عضویت هیئت امنا و ریاست بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضویت هیئت‌مدیره، قائم‌مقامی مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران.
مالک رحمتی، داماد سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز بود. یکی از دغدغه‌های وی مدیریت بحران آبی و خشکی دریاچه ارومیه بود. از طرفی وی برای به‌ سرانجام رساندن پروژه‌هایی مثل انتقال آب ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس آذربایجان اقداماتی انجام داده بود که متأسفانه عمر فعالیتش در این جایگاه کوتاه بود و 30 اردیبهشت‌ماه یکی از همراهان رئیس‌جمهور در بالگرد بود که به شهادت رسید. استاندار آذربایجان‌شرقی در بدو ورود به تبریز و آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر لزوم هم‌افزایی برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های کاری در استان اعلام کرد که نظام مدیریتی استان باید با سرعت کارها و توسعه را پیش ببرد؛ به طوری که کارها نباید حتی ذره‌ای عقب بیفتند. او با همین روحیه وارد عرصه عملیاتی شد و در مدت کم، با جدیتی که از خود نشان داد، در بین مردم، مورد وثوق و اعتماد قرار گرفت. مردم آذربایجان‌شرقی با آمدن رحمتی، امیدوار شدند که طرح‌های نیمه‌تمام انباشته از سال‌های دور تعیین‌تکلیف خواهند شد و خواسته و مطالبه اصلی آنها ازجمله احیای دریاچه ارومیه، آبرسانی از ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس سونگون جامه‌عمل خواهد پوشید و کمتر کسی به وداع زودهنگام این مدیر انقلابی و جهادی باور داشت.