کد خبر : 174651 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۶ - 13:33
بازگشت دوباره به میز محاکمه 11 سال پس از قتل «حوادث امروز» پرونده قتل هولناک مرد میانسال و دختر خردسالش،پس از۱۱سال با نقض حکم تبرئه دو متهم پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.دختر مرد میانسال و نامزدش متهمان این قتل هستند.

«حوادث امروز» پرونده قتل هولناک مرد میانسال و دختر خردسالش،پس از۱۱سال با نقض حکم تبرئه دو متهم پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.دختر مرد میانسال و نامزدش متهمان این قتل هستند.

رسیدگی به این پرونده جنجالی از بیست و هشتم مرداد سال۹۲ با گزارش قتل هولناک پدر و دختری در محله تجریش آغاز شد.
حسن ۶۰ساله ودختر خردسالش مهناز،درطبقه همکف ساختمان با ضربه‌های جسم سخت به سرشان به قتل رسیده بودند. بررسی‌ها نشان داد حسن و همسر دومش درطبقه دوم ساکن بودند ودختر۳۴ساله‌اش به نام نسرین هم درطبقه همکف حضور داشته است. روز حادثه وقتی نسرین به خانه می‌آید با جسد پدر و خواهر ناتنی‌اش رو‌به‌رو می‌شود. نسرین درتحقیقات گفت: روز حادثه کمردرد داشتم و نامزدم به خانه‌مان آمد تا مرابه بیمارستان ببرد که منصرف شدم. نامزدم مهرداد می‌خواست با پدرم صحبت کند اما نامادری‌ام ادعا کرد خانه‌شان به‌هم ریخته است و خواست زمان دیگری صحبت کنند. مهرداد به خانه‌شان رفت ومن هم آماده شدم به خانه دوستم بروم و از او دارو بگیرم. پدرم گفت مهمان دارد و به دلیل به‌هم‌ریختگی خانه‌شان، احتمال دارد به واحد من بیایند. بعد از ساعتی که به خانه برگشتم، با جسد پدر و خواهر ناتنی‌ام رو‌به‌رو شدم.
مهرداد هم درتحقیقات گفت: وقتی خانه نامزدم را ترک می‌کردم، دو مرد رامقابل در دیدم اما چهره‌شان را به خاطر ندارم. در ادامه، تحقیقات محلی جزئیات تازه‌ای از پرونده را فاش کرد‌. شاگرد نانوایی سرکوچه مدعی شد نسرین را همراه مهرداد دیده که خانه را ترک کردند‌. ازسوی دیگر مهرداد برعکس عادت همیشگی که موبایل همراه داشت، آن روز موبایل را در خانه جا گذاشته بود.‌
کشف آثار خون روی لباس نسرین هم شک مأموران رابه آنها بیشتر کرد.این شک ‌زمانی بیشتر شد که مأموران متوجه شدند مهرداد مدتی به عنوان مظنون در قتل دوستش بازداشت بود‌.
مرد جوان دوباره تحت بازجویی قرارگرفت وگفت‌: سه سال قبل ازاین جنایت هولناک با نسرین آشنا ومتوجه شدم مطلقه است‌.به خواستگاری‌اش رفتم و سه سال نامزد بودیم‌. سال۸۴یکی ازدوستانم به قتل رسید که من۲۰روز بی‌دلیل در آن پرونده بازداشت شدم‌. از ماجرای قتل پدر و خواهر نسرین بی‌اطلاع هستم.با گذشت۹سال از این جنایت، برای نسرین و مهرداد به اتهام مشارکت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.وقوع قتل در واحد نسرین، وجود رد خون روی لباسش، اظهارات ضدونقیض دو متهم، تکذیب گرفتن قرص ازسوی دوست و اصرار مهرداد درباره ترک خانه قبل از قتل، از جمله دلایل بازپرس برای قاتل بودن دختر وپسرجوان است. به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام مشارکت در قتل و برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.‌
در این جلسه همسر مقتول به دلیل قتل دختر هفت‌ساله‌اش درخواست قصاص کرد.‌
سپس نسرین در جایگاه قرارگرفت و با رد اتهامش گفت‌: وقتی برای برداشتن وسایل پذیرایی به طبقه سوم رفتم، دوستان پدرم سر رسیدند و مرتکب این جنایت شدند.‌
مهرداد هم گفت‌: درحال صحبت با پدرنسرین بودم که دوستانش درزدند وواردخانه شدند‌.من‌هم خداحافظی کردم وازخانه بیرون آمدم.‌
در پایان قضات وارد شور شدند و متهمان را تبرئه کردند. با اعتراض اولیای دم به حکم دادگاه پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص را نقض کردند تا پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال و متهمان دوباره محاکمه شوند .