کد خبر : 174740 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۱۱ - 11:07
فیلم// حمله سگ به یک کودک در نکا «حوادث امروز» دختر بچه ۸ ساله نکایی با حمله هولناک یک قلاده سگ به شدت زخمی و روانه بیمارستان شد.

«حوادث امروز» دختر بچه ۸ ساله نکایی با حمله هولناک یک قلاده سگ به شدت زخمی و روانه بیمارستان شد.

ضحی دختر بچه ۸ ساله اهل نکا هنگامی که مقابل منزلش در خیابان مهرآباد این شهر ایستاده بود مورد حمله یک قلاده سگ قرار گرفت و از ناحیه صورت، دست و پا دچار جراحت سنگین و به بیمارستان منتقل شد.تصاویر دوربین مدار بسته که در اختیار خبرگزاری صدا و سیمای مازندران قرار گرفت نشان می‌دهد این دختر بچه به همراه یک پسربچه دیگر در کوچه ایستاده بودند که ناگهان یک قلاده سگ به او حمله کرد و ابتدا دست و پا و سپس صورتش را زخمی کرد تا این دختر یکی از دلخراش‌ترین خاطرات را تجربه کند.
مادر این دختر می‌گوید ضحی با سر و صورت خونی در حالیکه زخمی عمیق ناشی از گازگرفتگی سگ روی گونه هایش بود به خانه آمد و سریع او را بیمارستان منتقل کردیم.
اهالی این منطقه از جولان سگ‌های ولگرد نگران هستند و می‌گویند سگ‌های ولگرد نه تنها در این کوچه و خیابان بلکه در سراسر شهر پراکنده هستند.

انتقال سگ‌های ولگرد از سایر شهر‌ها به نکا
خلیلی شهردار نکا در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما می‌گوید: مرکز جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد در نکا از مدت‌ها قبل راه اندازی شده است و سگ‌ها به صورت منظم از سطح شهر جمع آوری و به این مرکز منتقل می‌شوند.
او افزود: تعدادی از سگ‌ها از خارج از محدوده شهری و روستا‌های اطراف به داخل شهر می‌آیند، اما مستنداتی داریم که نشان می‌دهد برخی‌ها با وانت سگ‌های ولگرد را از روستا‌ها و شهر‌های اطراف به نکا منتقل و رها می‌کنند.

جولان ۸ هزار سگ ولگرد در مازندران
عسگری مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران نیزبا بیان اینکه بیش از ۸ هزار قلاده سگ ولگرد در استان وجود دارد، گفت: ۱۷ مرکز ساماندهی سگ‌های بلا صاحب در استان وجود دارد که ۱۳ مرکز دولتی و ۴ مرکز خصوصی است.
او افزود: تعداد سگ‌های بلاصاحب بیشتر از ظرفیت مراکز ساماندهی است به همین دلیل به شهرداران اعلام شد در بودجه ۱۴۰۳ مراکزی را برای ساماندهی سگ‌ها ولگرد راه اندازی کنندفروردین ماه امسال نیز یک دختربچه ۴ ساله بر اثر گاز گرفتگی سگ در شهرستان نکا جان خود را از دست داده بود