کد خبر : 174776 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۱۳ - 11:11
پلیس وظیفه شناس برای سومین بار محاکمه شد «حوادث امروز» مامور‌ جوان ‌که ‌در جریان دستگیری متهمی به سمت او شلیک کرده و باعث قطع پایش شده بود، برای سومین بار محاکمه شد. «حوادث امروز» مامور‌ جوان ‌که ‌در جریان دستگیری متهمی به سمت او شلیک کرده و باعث قطع پایش شده بود، برای سومین بار محاکمه شد.

«حوادث امروز» مأمور‌ جوان ‌که ‌در جریان دستگیری متهمی به سمت او شلیک کرده و باعث قطع پایش شده بود، برای سومین بار محاکمه شد.

به گزارش جام جم، فروردین سال۱۳۹۶مأموران پلیس با گزارش داد و فریاد مرد مستی در یکی از محله‌های جنوب تهران خود را به آنجا رساندند. مرد جوان به نام سینا با مشاهده مأموران شروع به خودزنی کرد. تیم پلیسی ابتدا سعی کردند او ‌را با صحبت آرام کنند‌ اما وقتی توجهی به هشدارها نکرد، چند تیر هوایی شلیک کردند.با ادامه داد ‌و فریاد متهم‌، یکی از مأموران چهار گلوله به سمت پای او شلیک کرد که یکی از گلوله‌ها به پایش اصابت کرد.مرد جوان بعد از مرخص شدن از بیمارستان، شکایتی را علیه مأمور پلیس مطرح کرد‌.با بررسی شکایت و گزارش کارشناس اسلحه، متهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه شاکی گفت: من به سمت مأمور پلیس حمله نکردم اما او با تیر مرا زد.
مأمور جوان هم‌ در دفاعیاتش گفت: سینا قصد داشت با چاقو به ما حمله کند که با رعایت قانون به سمت او شلیک کردم.
قضات پس از رسیدگی به این پرونده، مأمور پلیس را به پرداخت دیه و شش ماه حبس محکوم کردند.پس از این رأی، پای شاکی به دلیل صدماتی که دیده بود با نظر پزشکان قطع شد. پس از قطع پای سینا او شکایت جدیدی را مطرح کرد و پرونده برای رسیدگی به درخواست قصاص شاکی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.به این ترتیب متهم برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.دراین‌جلسه سینا گفت:بعد ازاین اتفاق بیش از۱۰بار پایم راعمل کردم اما بی‌فایده بود وپزشکان آن‌راقطع کردند.
وکیل متهم هم در ادامه عنوان کرد: در گزارش پزشکی‌قانونی به‌صراحت اعلام نشده که قطع پا به خاطر عوارض اصابت گلوله است یا قصور پزشکی. به همین خاطر درخواست دارم پزشکی‌قانونی نظر قطعی در این‌باره بدهد.
با این درخواست پرونده به پزشکی‌قانونی ارسال شد وبعدازاعلام‌نظر کمیسیون پزشکی‌قانونی، مأمور پلیس برای سومین بار محاکمه شد.پزشکان درنظرخود اعلام کرده بودنداصابت گلوله و‌ عوارض ناشی ازآن دلیل قطع پا بوده و‌قصورپزشکی صورت نگرفته‌است.
در این جلسه شاکی گفت: من تقاضای قصاص داشتم اما پزشکی‌قانونی اعلام کرد امکان آن وجود ندارد. پرداخت دیه مشکل مرا حل نمی‌کند. من ۱۱بار تحت عمل قرار گرفتم و هر دو سال باید پروتز پایم عوض شود. متهم هزینه‌های درمان را هم باید پرداخت کند.
سپس مأمور پلیس در جایگاه ایستاد و گفت:استخدام پیمانی پلیس بودم وبعد ازاین ماجرا، خدمتم در نیروی انتظامی تمام شد.بیش از چهار سال است که با پلیس همکاری ندارم. آن روز من تیم دوم بودم که به محل رفتم. نیروی کمکی درخواست شد و من ازیگان امداد به آنجا رفتم، حضورم در آنجا به خواست خودم نبود. حتی دیه از سوی سازمان پرداخت شد؛چون قصور من ثابت نشد.با اصطلاحات پزشکی آشنایی ندارم و نمی‌دانم شاکی چه زمانی به پزشکی‌قانونی رفت و پزشکان چه جوابی دادند.
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.