کد خبر : 174779 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۱۵ - 08:39
گزارش رسمی پزشکی قانونی هویت جسد نازگل را تایید کرد پرونده قتل نازگل همچنان در بن بست کشف قتل «حوادث امروز»با گذشت3 ماه از حادثه گم شدن نازگل، دختربچه 7 ساله اصفهانی بسیاری اسرار این پرونده قتل همچنان سر به مهر مانده است.

«حوادث امروز»با گذشت 3 ماه از حادثه گم شدن نازگل، دختربچه 7 ساله اصفهانی بسیاری اسرار این پرونده قتل همچنان سر به مهر مانده است. تا این جای کار گزارش آزمایش دی ان ای سازمان پزشکی قانونی تأیید کرده است که بقایای جسد سوخته کشف شده متعلق به نازگل است اما چهار عضو خانواده اش که از سه ماه قبل به اتهام مشارکت در قتل بازداشت هستند همچنان قفل سکوت به دهان دارند. شنایایی عامل قتل، علت فوت، انگیزه قتل و نحوه ارتکاب جنایت همچنان مورد پرسش است.

مهدی یوسفی شاتوری وکیل پرونده نازگل درباره آخرین جزییات پرونده می‌گوید:« بررسی آزمایش های دی ان ای گزارش سازمان پزشکی قانونی تأیید کرده است که بقایای جسد سوخته کشف شده متعلق به نازگل است اما علت مرگ همچنان نامشخص است.»

بقایای پیکر نازگل همچنان ناپدید است

وی درباره کشف بقایای دیگر از جسد نازگل هم می‌گوید « به جز همان نیمه تنه سوخته‌ای که از نازگل پیدا شد بقایای دیگر پیکر هنوز کشف نشده است.»

ابقای قرار بازداشت

وی همچنین درباره وضعیت چهار مظنون بازداشت شده شامل مادر، پدربزرگ و دو دایی نازگل که از دوماه قبل در بازداشت هستند می‌گوید:« درخواست قرائت پرونده و فک قرار بازداشت موکلان از سوی دادگاه کیفری یک استان اصفهان رد شده است. درخواست فک قرار بازداشت موکلان و قرائت پرونده مطابق رویه قانونی به شعبه 19 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارائه شد که این درخواست در دادگاه کیفری یک استان بررسی و مورد پذیرش قرار نگرفت بنابراین بازداشت موکلان همچنان ابقا شد. درخواست قرائت پرونده هم از سوی قضات دادگاه مورد پذیرش قرار نگرفت.»

ملاقات در زندان

وکیل پرونده نازگل همچنین از ملاقات با یکی از موکلان خود(پدربزرگ نازگل) در زندان مرکزی اصفهان خبر داده و می‌گوید: فقط پدربزرگ نازگل به تازگی به زندان مرکزی اصفهان منتقل شده است که موفق شدم با وی ملاقات کنم. پدربزرگ نازگل اصرار به بی گناهی خود و سه عضو دیگر خانواده اش دارد. پدربزرگ نازگل درباره انگیزه مالی مطرح شده قتل در پرونده که از سوی پلیس مطرح شده است هم می‌گوید هیچ انگیزه مالی در ماجرای نازگل مطرح نیست. بعد از فوت دامادم می‌توانستم مهریه دخترم را اجرا بگذارم که چنین کاری نکردم . با این که مادر نازگل بعد از فوت شوهرش خواستگار داشت اما به خاطر بچه اش ازدواج نکرد و ترجیح داد مراقب نازگل باشد بنابراین مسائل مالی مطرح نبوده است . 18 اسفند سال گذشته یعنی صبح روزی که حادثه اتفاق افتاد من همراه یکی از بستگان بودم که از ماجرای ناپدید شدن نازگل باخبر شدم.»

تناقض در اظهارات

وی درباره اظهارات افراد بازداشت شده در پرونده هم میگوید« به گفته مقامات در اظهارات آنها تناقض وجود دارد که البته وجود تناقض در افراد بدیهی است با این حال بنا به گفته مقامات تحقیقات تا رفع تناقض های مطرح شده جریان خواهد داشت.»

شروع ماجرا

صبح روز جمعه 18 اسفندماه سال گذشته خبر گم شدن المیرا زارع معروف به نازگل، دانش‌آموز 7 ساله اهل روستای دهکرم به پلیس اصفهان گزارش شد. قبل از اعلام گزارش به پلیس خانواده نازگل به جست‌وجوی طفل رفته بودند اما وقتی از پیدا شدن او ناامید شدند از پلیس درخواست کمک کردند. پدربزرگ نازگل به پلیس گفت: نازگل نوه دختری من است که امروز گم شده است. او وقتی نوزادی شش ماهه بود پدرش را از دست داد بعد از ان نازگل همراه مادرش در روستای برسیان زندگی می‌کرد. نازگل و مادرش معمولا دو روز اخر هفته را به خانه ما می‌آمدند تا نازگل با بچه های خاله اش بازی کند. آنها یک روز قبل از حادثه به خانه ما آمدند. همه چیز به خوبی در حال سپری شدن بود تا این که صبح روز جمعه آن اتفاق شوم رقم خورد. ساعت حدود 10 صبح بود که من داشتم از خانه بیرون می‌رفتم. نازگل هم داشت گوشه حیات بازی می‌کرد. من همراه یکی از بستگانم به دنبال کاری رفته بودم که دخترم تماس گرفت و سراغ نازگل را از من گرفت اما نازگل با من نبود. خیلی زود خودم را به خانه رساندم و متوجه شدم نازگل گم شده است. اول خانه همسایه‌ها بعد محله های دیگر و سرانجام همه روستا را گشتیم اما خبری از نازگل نبود تا این که به پلیس خبر دادیم.

با مطرح شدن شکایت تیمی زبده از کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان وارد عمل شدند و در این باره تحقیق کردند. همزمان خبر گم شدن نازگل در روستا و شهرهای اطراف پیچید و مردم هم برای کمک به خانواده نازگل بسیج شدند و همه چاه‌ها و بیابان های اطراف تجسس شد اما خبری از نازگل نشد. محله‌ها و خروجی روستای دهکرم به دوربین مداربسته مجهز نبود و هیچ کدام از ساختمان‌ها هم دوربین نداشتند برای همین بررسی های با سختی زیادی همراه بود. از سوی دیگر گم شدن نازگل باعث وحشت ساکنان شده بود چرا که تاکنون سابقه نداشت کودکی در آن منطقه گم شده باشد از همین رو خانواده‌ها مراقبت های خود روی کودکان را شدت بخشیدند.

تلاش های تخصصی پلیس هم در این باره ثمری نداشت تا این که یک ماه بعد از حادثه یعنی 18 فروردین ماه اولین سرنخ به دست پلیس افتاد. آن روز مأموران پلیس به همراه یک سگ جسد یاب وارد خانه پدربزرگ نازگل شدند و محل را بار دیگر جست‌وجو کردند. لحظاتی از جست‌وجو نگذشته بود که مأموران پلیس با راهنمایی سگ قدم به خرابه‌ای در همان نزدیکی گذاشتند. در گوشه‌ای از خرابه آتشی روشن بود که مشخص شد بقایای جسدی در حال سوختن است. بقایای جسد نیم تنه انسانی بود که کاملا سوخته بود که به پزشکی قانونی منتقل شد. پس از آن مادر، پدربزرگ و دو دایی نازگل به ظن دست داشتن در حادثه بازداشت شدند و تاکنون که حدود دو ماه از دستگیری شان می‌گذرد همچنان در بازداشت به سر می‌برند.