کد خبر : 174789 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۱۳ - 21:35
اختلال گسترده در مسیریاب ها «حوادث امروز»اختلال گسترده در GPS مسیریاب‌ها را مختل کرده است.تیم فنی نشان متوجه الگوهای اختلال GPS در مناطق مختلفی از کشور مخصوصا چند کلان ‌ شهر شده‌اند.

«حوادث امروز»اختلال گسترده در GPS مسیریاب‌ها را مختل کرده است.تیم فنی نشان متوجه الگوهای اختلال GPS در مناطق مختلفی از کشور مخصوصا چند کلان ‌ شهر شده‌اند.

پیوست: اختلال گسترده در GPS مسیریاب‌ها را مختل کرده است.تیم فنی نشان متوجه الگوهای اختلال GPS در مناطق مختلفی از کشور مخصوصا چند کلان ‌ شهر شده‌اند.

مدتی است رانندگان، موتوری‌ها و مسافران با چالش موقعیت‌یابی نادرست اپلیکیشن‌های مسیریابی مواجهند، مسئله‌ای که جواد عامل مدیر عامل نشان علت آن را فیلترینگ، اختلال در شبکه و جعل GPS یا Spoofing GPS،در ایران می‌داند. امروز روابط عمومی نشان توضیحاتی در این باره ارائه کرده است و اعلام کرده است: امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳، یکی از شدیدترین اختلال‌های GPS شناسایی شده است. این مسئله از سال‌های گذشته باعث افت عملکرد مسیریاب‌ها و پلتفرم‌های نقشه محور بوده است اما در ماه‌ها و مخصوصا روز اخیر به نقطه‌ای رسیده که عملا استفاده از مسیریاب را برای کاربران غیرممکن کرده است .

« بهزاد کاظمی »، مهندس ارشد تیم مسیریابی نشان در این باره گفته است : « تیم فنی نشان، با بررسی ماژولی که برای تشخیص و اطلاع ‌ رسانی جعل GPS توسعه داده ‌، متوجه الگوهای اختلال GPS در مناطق مختلفی از کشور مخصوصا چند کلان ‌ شهر شده‌اند . از سوی دیگر، طی چند ساعت اخیر، تعداد زیادی از کاربران به پشتیبانی نقشه و مسیریاب نشان اطلاع داده‌اند که با اختلال GPS مواجه هستند . بیشتر این کاربران اعلام کردند با وجود اینکه موقعیت مکانی آنها در تهران بوده، نقشه، موقعیت آنها را در اصفهان یا قم نمایش داده و عملا استفاده از نقشه و مسیریاب برای آنها غیرممکن شده است.»