کد خبر : 174818 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۱۶ - 07:59
قتل پسر دایی بر سر ۵ میلیون حوادث امروز.مرد افغانی که به دلیل طلب ۵ میلیون تومانی پسر دایی اش را به قتل رسانده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

حوادث امروز.پسر افغانی به خاطر طلب ۵ میلیون تومانی‌اش در درگیری، پسر‌دایی‌اش را با چاقو به قتل رساند و از محل گریخت. تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه دارد.
ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز شنبه دوازدهم خردادماه، مأموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر تلفنی به قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام کردند پسر جوانی که در درگیری زخمی شده پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده‌است. با اعلام خبر مرگ مشکوک پسر جوان، بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به بیمارستان رفتند و در آنجا با جسد پسری ۲۱ ساله به نام بشیر روبه‌رو شدند. در بررسی‌های اولیه معلوم شد پسر جوان در چهار راه صدف تهرانسر با چند پسر دیگر درگیر می‌شود که یکی از آن‌ها با چاقو به وی پنج ضربه می‌زند. پس از این حادثه در حالی که پسر زخمی غرق در خون روی زمین می‌افتد، شاهدان موضوع را به پلیس و اورژانس خبر می‌دهند، اما وی دقایقی پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت خونریزی به کام مرگ می‌رود.
مأموران پلیس در نخستین گام از پدر مقتول که در بیمارستان حضور داشت، تحقیق کردند. وی گفت: «چند سال قبل همراه خانواده‌ام از افغانستان به ایران آمدیم و خانه‌ای در یکی از محله‌های تهرانسر اجاره کردیم. پسرم برق‌کار ساختمان بود و صبح به محل کارش رفت. ساعتی قبل به تلفن همراه پسرم زنگ زدم که مرد ناشناسی گوشی‌اش را برداشت و گفت پسرم در بیمارستان بستری است. به سرعت خودم را به بیمارستان رساندم و متوجه شدم بشیر در درگیری زخمی شده و به قتل رسیده‌است.»

شناسایی قاتل
تیم جنایی در ادامه برای شناسایی قاتل به محل حادثه رفتند، اما در تحقیق از شاهدان حادثه موفق به شناسایی عاملان قتل نشدند و فقط دریافتند قاتل پسر جوانی است که همراه دو نفر دیگر درگیری مرگباری را رقم زده‌است. سپس مأموران پلیس متوجه چند دوربین مداربسته در نزدیکی محل حادثه شدند و فیلم دوربین‌ها را بررسی کردند. فیلم دوربین‌ها نشان داد پسر جوانی همراه دو نفر دیگر به سراغ بشیر می‌رود و در درگیری با چاقو چند ضربه به وی می‌زند و به سرعت سه نفری فرار می‌کنند. بدین ترتیب مأموران تصویر قاتل را به پدر مقتول نشان دادند و وی قاتل را پسر خواهر ۱۹ ساله‌اش به نام فرخ به مأموران پلیس معرفی کرد.

اختلاف ۵ میلیون تومانی
با شناسایی قاتل، تحقیقات میدانی نشان داد وی که کارگر ساختمانی است با پسر دایی‌اش اختلاف ۵ میلیون تومانی داشته و بار‌ها از او خواسته طلبش را پرداخت کند، اما بشیر امروز و فردا می‌کرده تا اینکه روز حادثه قاتل با پسر دایی‌اش قرار می‌گذارد که درباره اختلاف مالی‌شان با هم صحبت کنند. سپس قاتل همراه دو نفر از دوستانش سر قرار می‌رود، اما صحبت‌های آن‌ها لحظاتی بعد با درگیری مرگبار پایان می‌یابد.
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران برای دستگیری قاتل به محل زندگی وی رفتند، اما مشخص شد قاتل پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته‌است. تیم جنایی در ادامه تحقیقات، پسر جوانی را که شباهت زیادی با قاتل داشت، بازداشت کردند، اما متوجه شدند پسر دستگیر شده برادر دوقلوی فرخ است که شباهت زیادی به قاتل دارد. وی در بازجویی‌ها مدعی شد در درگیری حضور نداشته‌است و در توضیح ماجرا گفت: «برادرم ۵ میلیون تومان به پسر‌دایی‌ام قرض داده‌بود، اما مقتول بدهی‌اش را نمی‌داد و همین موضوع باعث شد آن‌ها چند باری با هم درگیر شوند. روز درگیری برادرم قرار بود با پسر‌دایی‌ام درباره طلبش صحبت کند. من همراه برادرم نبودم و الان هم خبر ندارم او پس از قتل به کجا فرار کرده‌است.»
تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه دارد.