کد خبر : 175157 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۲ - 19:21
فروشنده های قرص مرگ بازداشت شد «حوادث امروز»پرونده دختری که با همدستی دوستش  مادر و خواهرش را با خوراندن قرص برنج به قتل رسانده با دستگیری فروشنده قرص وارد مرحله‌ای تازه شد.

«حوادث امروز»پرونده دختری که با همدستی دوستش مادر و خواهرش را با خوراندن قرص برنج به قتل رسانده با دستگیری فروشنده قرص وارد مرحله‌ای تازه شد.

اردیبهشت‌ماه امسال کارکنان بیمارستانی در غرب تهران مرگ مشکوک مادر و دختر نوجوانش را به پلیس گزارش دادند. با حضور مأموران پلیس و تأیید خبر قاضی محسن اختیاری بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی به همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حاضر شد.

پدر خانواده وقتی مورد تحقیق قرار گرفت گفت که او و خانواده‌اش چندباری به طرز مشکوک مسموم شده بودند. او توضیح داد: من همراه همسر و دو دختر 18 و 13 ساله‌ام زندگی می‌کردم که حالا دو نفرشان فوت شدند. چند روز قبل از اینکه همسر و دختر 13ساله‌ام فوت کنند، خانوادگی مسموم شدیم و به بیمارستان رفتیم اما فکر کردیم مسمومیت به‌خاطر خوردن تن ماهی است به همین خاطر دیگر موضوع را پیگیری نکردیم تا اینکه شب حادثه دوست صمیمی دختر بزرگم مهمان ما بود. او با کمک دختر بزرگم غذا را سر میز آوردند ولی پس از صرف شام دوباره مسموم شدیم و خانوادگی به بیمارستان رفتیم اما اقدامات کادر درمان فایده‌ای نداشت و متأسفانه همسر و یکی از دخترانم را از دست دادم.

تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند علت فوت مادر و دختر مصرف قرص سیانور است برای همین کارآگاهان احتمال دادند مرگ مادر و دختر در جریان حادثه جنایی رقم خورده است.

کارآگاهان در بازرسی خانه مقتول مقداری سم آرسنیک پیدا کردند . بررسی‌های بعد نشان داد که دختر 18 ساله خانواده چند بار همراه دوستش رعنا چندبار به ناصرخسرو تردد داشته‌اند. وقتی مأموران پلیس در بازرسی از لوازم دوست رعنا کشف شد او همراه دختر 18 ساله خانواده بازداشت شدند. آن‌ها در جریان بازجویی‌ها به قتل اعتراف کردند.

رعنا گفت: با پریا دوست صمیمی هستم و به‌خاطر درس خواندن و آزمون کنکور به خانه‌شان می‌رفتم، در این میان با رؤیاپردازی‌هایی که داشتیم تصمیم گرفتیم اعضای خانواده‌اش را با سم به قتل برسانیم و تمام اموال را تصاحب و در نهایت از ایران مهاجرت کنیم. به‌خاطر همین به خیابان ناصرخسرو رفتیم و آرسنیک غیرمجاز خریدیم اما پس از اینکه سم را به آنها خوراندیم فایده‌ای نداشت که متوجه شدیم فروشنده آن جنس تقلبی به ما داده است، برای همین بار دیگر به‌سمت بازار تهران رفتیم و سیانور خریدیم. شب حادثه با شگردهای مختلف و از پیش طراحی‌شده با کمک پریا آنها را به خانواده‌اش خوراندیم که باعث مرگ مادر و دختر شد اما پدر خانواده جان سالم به‌در برد.او ادامه داد: پس از ارتکاب جنایت عذاب وجدان شدیدی گرفتیم و بسیار ترسیده بودیم، سعی در عادی‌سازی شرایط داشتیم که ناگهان توسط پلیس دستگیر شدیم، یک اشتباه کودکانه‌ و جبران‌ناپذیری کردیم و بسیار پشیمان هستیم.

بازداشت فروشنده قرص برنج

با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی هویت فروشنده را شناسایی و اور را بازداشت کردند. متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتاً به جرم 6 مرتبه فروش انواع قرص‌های مرگبار از جمله قرص برنج به 2 دختر 18ساله در خیابان ناصرخسرو اعتراف کرد، در بررسی‌های بیشتر هم مشخص شد که این 2 دختر در با شگرد‌های مختلف 9 بار به جان اعضای خانواده در تهران و شمال کشور سوءقصد کردند.

دختر خانواده گفت: ما 9 بار به جان خانواده‌ام سوءقصد کردیم اما موفق نشدیم و متوجه شدیم فروشنده به ما قرص تقلبی داده است. یک بار که برای خرید قرص به همان مغازه رفته بودیم فروشنده که پسری جوان بود متوجه شد که پدرم بولدار است برای همین شرط کرد اگر خانواده‌ام را به قتل رساندیم به او هم سهم بدهیم. ما حتی یک بار فروشنده را با خودمان به سفر شمال بردیم و در آن جا مقداری قرص را همراه خرما به خانواده‌ام خوراندیم اما آنها زنده ماندند تا این که آخرین بار قرص اصلی را به ما داد و حادثه را رقم زدیم.

با اطلاعاتی که دو متهم در اخیتار پلیس گذاشتند فروشنده قرص هم بازداشت شد. او ادعای دو دختر نوجوان را انکار کرد و گفت:آن‌ها گفته بودند که دانش‌آموز رشته تجربی هستند و قرص برنج را برای آزمایش می‌خواهند که من هم اعتماد کردم و نمی‌دانستم نقشه خونین به سر دارند. تحقیقات از متهمان به دستور بازپرس جریان دارد.