کد خبر : 185261 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۱ - 17:11
13 روز از گم شدن آرین کوچولو گذشت/ پرونده کودکان گمشده ای که هنوز حل نشده «حوادث امروز»۱۳روز از ناپدید شدن مرموز آرین آوختی‌زاده می‌گذرد. پسر سه سال و نیمه تهرانی‌ که در یک بعد ازظهر تابستانی همراه با برادر دوقلو، برادر بزرگ‌تر و پدرش برای بازی و تفریح به پارک‌شهر رفتند اما این آخرین باری بود که پدر و برادرش آرین را می‌دیدند و پس از آن پسر کوچولو به شکل عجیبی ناپدید شد.

«حوادث امروز»۱۳روز از ناپدید شدن مرموز آرین آوختی‌زاده می‌گذرد. پسر سه سال و نیمه تهرانی‌ که در یک بعد ازظهر تابستانی همراه با برادر دوقلو، برادر بزرگ‌تر و پدرش برای بازی و تفریح به پارک‌شهر رفتند اما این آخرین باری بود که پدر و برادرش آرین را می‌دیدند و پس از آن پسر کوچولو به شکل عجیبی ناپدید شد.

روز حادثه آرین و برادرش کنار پدرشان مشغول بازی با سرسره‌های پارک‌شهر بودند که پدر یک لحظه برگشت تا به برادر آرین رسیدگی ‌کند اما به محض این‌که سرش را برگرداند، دیگر هیچ اثری از آرین نبود. اطراف را به دقت گشت اما پسرک انگار آب شده و به زمین فرو رفته بود. مادر به محض این‌که متوجه حادثه شد به سرعت خود را به پارک رسانده و همراه با پدر و سایر اعضای خانواده تا ساعت ۴ بامداد روز بعد، وجب به وجب پارک را گشتند اما هیچ اثری از آرین نبود. موضوع را به پلیس آگاهی تهران اطلاع دادند و مأموران در اولین قدم فیلم‌های دوربین مداربسته را بررسی‌ کردند. در یکی از این فیلم‌ها که در میانه روز ضبط شده است، آرین ‌کوچولو را نشان می‌دهد که با شلوارک و پیراهنی قرمز‌رنگ در میان جمعیت حاضر در پارک سرگردان است و با قد‌م‌هایی سست و سردرگم به کودکان و پدر و مادرانی نگاه می‌کندکه اطرافش حضور دارند. پس از دقایقی سرگردانی، آرین کوچولو در میان جمعیت ناپدید می‌شود و از آن روز به بعد، یک آب خوش ازگلوی پدر و مادرآرین پایین نرفته است. پدر در فیلم یک دقیقه‌ای که از خود منتشر کرده است، می‌گوید با گذشت بیش از۱۰روزازمفقود شدن پسرش،پلیس هنوزهیچ سرنخی از او پیدا نکرده است. او ملتمسانه و با چشمانی نگران از مردم می‌خواهد به حرمت شب‌های محرم،هرکمکی ازدست‌شان برمی‌آید انجام دهند تا پسرکوچولویش دوباره به آغوش خانواده برگردد.به جز آرین‌ کوچولو، کودکان دیگری نیز هستند که پرونده مفقودی‌شان هنوز باز است و پدر و مادرشان چشم به راه بازگشت آنها به خانه هستند.

۳ سال از ربودن ماهور گذشت
۱۸ آذرماه سال ۱۴۰۰ آخرین روزی بود که مادر ماهورکوچولویش را در آغوش داشت. تمام سهم مادر از زندگی ۲۰ ساله با شوهر معتادش، ماهور کوچولو و زیبا بود. روز حادثه، مادر مشغول دستفروشی و ماهور هم در آغوشش بود. دو زن جوان در حالی‌که ماسک داشتند، به مادر یک لیوان چای و شکلات دادند و مادر از همه‌جا بی‌خبر هم خورد و هوش و حواسش مختل شد.وقتی به‌هوش آمد ماهور نبود و با فریاد گفت مردم ‌کمک ‌کنید، بچه‌ام را دزدیدند. سه سال از ربوده شدن ماهور توسط آن دو زن می‌گذرد و تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد‌ ‌.

پرونده باز ناپدید شدن آیناز
شش سال از مفقودی آیناز دختر کم‌توان ذهنی همدانی می‌گذرد.آیناز آن زمان هشت ساله بودو زمانی که کنار در خانه منتظر بازگشت مادرش بود، ناگهان ناپدید شد. خبر مفقودی او تا مدتی تیتر یک صفحه‌های حوادث بود و شایعات زیادی هم پخش شد. برخی می‌گفتند وجود اختلافات خانوادگی باعث شده تا کسانی آیناز را بربایند اما رئیس پلیس آگاهی استان همدان تمام این شایعات را تکذیب‌ کرد و قاطعانه اعلام کرد آیناز مفقود شده است.

۵ سال در انتظار بازگشت زهرا
زهرا حسینی زمانی‌که ناپدید شد، فقط دو سالش بود و حالا باید هفت ساله باشد. ۲۵ شهریورماه سال ۱۳۹۸ بود که زهرای کوچولو زمانی‌که در حال بازی جلوی در خانه‌شان در محله قلعه‌نو شهرری بود، برای همیشه مفقود شد. آن شب خواهر بزرگ‌تر زهرا لحظه‌ای به خانه رفت و زهرا هم دنبال او راه افتاد اما هنوز وارد خانه نشده بود که انگار کسی صدایش زده باشد، تغییر مسیر داد و به سمت دیگری رفت. این آخرین تصویری بود که از زهرا ثبت شد و با وجود جست‌وجوهای گسترده توسط پلیس و مردم محلی، هیچ سرنخی از زهرا پیدا‌نشد.