کد خبر : 185281 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۳ - 19:04
نجات 70 نفر از آتش سوزی ساختمان حمل ونقل جاده ای «حوادث امروز»حادثه آتش سوزی در ساختمان حمل و نقل جاده‌ای در خیابان دمشق تهران با تلاش آتش نشانان و بدون تلفات مهار شد.

«حوادث امروز»حادثه آتش سوزی در ساختمان حمل‌ونقل جاده‌ای در خیابان دمشق تهران با تلاش آتش‌نشانان و بدون تلفات مهار شد.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: ساعت 14:30 امروز خبر آتش سوزی در ساختمان اداری در خیابان دمشق به آتش‌نشانان گزارش شد و لحظاتی بعد آتش‌نشانان پنج ایستگاه در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد محل حادثه ساختمان 18 طبقه شامل 13 طبقه روی زمین و پنج طبقه منفی است. حادثه آتش سوزی هم در طبقه منفی پنج که بخش موتورخانه بود اتفاق افتاده بود و دود ناشی از آن ساختمان را فرا گرفته بود. بررسی آتش‌نشانان در محل آتش سوزی نشان داد که آتش سوزی در بخش موتورخانه که دو مخزن هزار لیتری و مخزن بزرگتری قرار درد اتفاق افتاده است. آتش هم به مخزن هزار لیتری سرایت کرده بود و در حال سرایت به مخزن بزرگتر بود که آتش‌نشانان با ایمن کردن محل موفق به مهار آتش شدند. در شاخه دیگری از عملیات مشخص شد عده‌ای از کارکنان ساختمان را ترک کرده‌اند اما عده زیادی هنوز داخل ساختمان گرفتار شده بودند. تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی وارد عمل شدند و در اولین گام هفت نفر را که داخل آسانسورها گرفتار شده بودند خارج کرده و به محل امن منتقل کردند. همچنین افراد داخل ساختمان را به پشت بام یا محل امن دیگری منتقل کردند. آتش‌نشان در مجموع موفق شدند 70 نفر را از میان دود نجات دهند.

جلال ملکی با هشدار نسبت به وقوع حوادث مشابه گفت که موتورخانه‌ها و مخازن سوخت باید که بیرون ساختمان ودرمحل امن قرار داشته باشد. مخزن سوخت اصلا نباید کنار موتورخانه قرار داشته باشد. همچنین مخزن سوخت باید که در زمین دفن باشد. شهروندان هم باید در نظر داشته باشد که هنگام آتش سوزی در راهروها توقف نکنند و از آسانسور هم استفاده نشود.