کد خبر : 185286 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۴ - 09:46
تجاوز مرد افغانی به 9 زن و دختر ایرانی/ حکم اعدام متهم نقض شد «حوادث امروز» حکم اعدام شیطان لویزان از سوی قضات دیوان‌عالی کشور شکست تا مرد شیطان‌صفت با تکمیل تحقیقات دوباره محاکمه شود.

«حوادث امروز» حکم اعدام شیطان لویزان از سوی قضات دیوان‌عالی کشور شکست تا مرد شیطان‌صفت با تکمیل تحقیقات دوباره محاکمه شود.

در این پرونده مرد تبعه افغانستان متهم است با پرسه‌زنی در پارک‌های محله لویزان، حاشیه بزرگراه و خیابان‌های مرکزی تهران طعمه‌های خود را از میان زنان تنها انتخاب می‌کرد و آنها را تا یک قدمی مرگ می‌برد و بعد نقشه سیاهش را اجرا می‌کرد. اولین شکایت از مرد شیطان‌صفت درسال۱۳۹۹مطرح شد. قربانی با حضور در پلیس آگاهی در تشریح ماجرا گفت: «حوالی ظهر در حال رفتن به خانه بودم که در پارک مهرگان مردی قدکوتاه درحالی‌که ماسک به صورت داشت به من نزدیک شد. مقابلم ایستاد و ساعت پرسید. بعد ناگهان به سمتم حمله‌ور شد و گردنم را گرفت و مرا روی زمین انداخت. سرم را به زمین می‌کوبید تا این‌که توان مقاومتم را از دست دادم. در آن وضعیت مرا سمت شمشاد‌های پارک برد و در آنجا آزارم داد.»
پس از این شکایت تحقیقات پلیسی آغاز شد و مأموران با شکایت‌های مشابه از مرد شیطان‌صفت رو‌به‌رو شدند. یکی دیگر از شاکیان گفت: «هر روز صبح زود برای ورزش به پارک می‌رفتم. یک روز صبح که در حال تمرین بودم، متوجه مردی شدم که پشت سرم می‌دوید. فکر کردم در حال ورزش است اما وقتی به من نزدیک شد، گردنم را گرفت و مرا پشت شمشادها پرت کرد. بعد هم گلویم را گرفت و فشار داد. داشتم خفه می‌شدم که گلویم را رها و در آن وضعیت به من تجاوز کرد و گریخت.»
با افزایش شکایت‌ها مأموران متوجه شدند شیطان لویزان مرد تبعه افغانستان با قدی کوتاه است که با نزدیک شدن به طعمه آدرس یا ساعت می‌پرسید و در یک لحظه گلوی طعمه را می‌گرفت و او را روی زمین می‌انداخت. بعد برای این‌که قدرت مقاومت او را بگیرد، سرش را به زمین می‌کوبید.سرانجام هفدهم آبان سال۱۴۰۱با بررسی دوربین‌های مداربسته، به‌دست‌آوردن پلاک موتورسیکلت متهم و ردیابی خط تلفن‌همراهش توانستند او را شناسایی و دستگیر کنند. خلیل، اهل کشور افغانستان، در تحقیقات منکر آزار و اذیت زنان شد اما شاکیان او را در پلیس آگاهی شناسایی کردند. با تکمیل تحقیقات پرونده به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و مرد شیطان‌صفت پای میز محاکمه قرار گرفت.در این جلسه که به ریاست قاضی سجاد منافی‌آذر برگزار شد، شش نفر ازشاکیان حضور داشتند و به طرح شکایت خود پرداختند.
متهم هم در دفاع از خود گفت: «این زنان دروغ می‌گویند و من آنها را آزار ندادم. من زن و بچه دارم که در هرات زندگی ‌می‌کنند. حرف‌های هیچ‌کدام از متهمان را قبول ندارم. یکی از زنان پیش از این فرد دیگری را به‌عنوان مرد آزارگر شناسایی کرده بود اما حالا می‌گوید من او را آزار داده‌ام. اگر من مجرم بودم با پای خودم در محل قرار حاضر نمی‌شدم که پلیس دستگیرم کند.»
پس از دفاعیات متهم و وکلایش، قضات دادگاه وارد شور شده و متهم را به اتهام تجاوز به اعدام محکوم کردند. با اعتراض خلیل، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شد که با بررسی رأی، قضات دیوان‌عالی کشور آن را نقض کرده و پرونده را برای تحقیقات بیشتر درباره ادعا دو نفر از شکات به دادگاه بازگرداندند. با شکستن حکم دادگاه، مرد افغان قرار است با تکمیل تحقیقات دوباره محاکمه شود.