کد خبر : 185327 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۹ - 02:35
کلاهبرداری با پیامک «بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب»! «حوادث امروز»رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده هستند.

«حوادث امروز»رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس‌جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده هستند.

سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و شکواییه‌های قضائی واصله به پلیس فتا و گزارشات مردمی متعدد دریافتی مشخص شد که مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس‌جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند و در همین راستا اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران کرده‌اند.

او با بیان اینکه ارسال لینک‌های آلوده با عناوین مختلف یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است، خاطرنشان کرد:‌ این افراد همواره امنیت مالی و داده هموطنان را تهدید می‌کنند و بارها و بارها در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم به هموطنان داده‌ شده است. خوشبختانه در ارتباط با این ترفند نیز تعداد زیادی گزارشات مردمی را از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا دریافت کردیم که هموطنان این فرایند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند.