کد خبر : 185339 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۳۰ - 11:11
قاتل قبل از قصاص فوت کرد «حوادث امروز» مرد جوانی که 3 سال قبل در درگیری یکی از دوستانش را با شلیک گلوله در خانه باغی حوالی سعادت آباد تهران به قتل رسانده بود قبل از اجرای حکم قصاصش در زندان سکته کرد جان باخت .

«حوادث امروز» مرد جوانی که 3 سال قبل در درگیری یکی از دوستانش را با شلیک گلوله در خانه باغی حوالی سعادت آباد تهران به قتل رسانده بود قبل از اجرای حکم قصاصش در زندان سکته کرد جان باخت .

ساعت 21 شامگاه یازده بهمن ماه سال 1400 مأموران پلیس تهران با تماس تلفنی شهروندی از درگیری مسلحانه‌ای در خانه باغی در منطقه سعادت آباد با خبر و راهی محل شدند .

مأموران پلیس در محل حادثه با جسد خونین مرد 35 ساله‌ای به نام شاهین روبه‌رو شدند که با شلیک چند گلوله به قتل رسیده بود . مأموران در ادامه در گوشه دیگری از باغ با پیکر خونین دو مرد جوان دیگر هم روبه‌رو شدند که آنها هم با شلیک گلوله زخمی و در پرتگاه مرگ قرار داشتند .

همزمان با انتقال دو مرد زخمی به بیمارستان مأموران تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند و دریافتند قاتل یکی از دوستان مقتول به نام شهباز است .

یکی از مردان زخمی پس از بهبودی به مأموران گفت : « چندی قبل شاهین به من و دوستم گفت تعدادی معتاد به خانه باغ مادربزرگش که مدتی است خالی از سکنه است رفت و آمد دارند و شب حادثه از ما خواست همراه او به خانه باغ مادربزرگش برویم و معتادان را از آنجا بیرون کنیم . وقتی وارد خانه باغ شدیم یکی از دوستان مقتول به نام شهباز که او هم در خانه باغ بود به سوی ما تیراندازی کرد و من و دوستم زخمی شدیم . همان لحظه متوجه شدیم چند تیر هم به شاهین اصابت کرده و او را به کام مرگ کشانده است . »

بازداشت

مأموران پلیس در ادامه شهباز 37 ساله را به اتهام قتل تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه چند روز بعد با خبر شدند قاتل فراری در شهر قرچک ورامین به اتهام حمل سلاح جنگی از سوی مأموران بازداشت شده است .

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران در بازجویی‌ها در ادعایی گفت : « دو سال قبل صاحب خانه باغ مرا به عنوان نگهبان خانه باغش استخدام کرد . شب حادثه متوجه شدم سه مرد ناشناس وارد خانه باغ شدند . آنها به سمتم حمله کردند ومی خواستند گوشی موبایلم را سرقت کنند . آنها مرا کتک می‌زدند که کلت کمری از دست یکی از آنها روی زمین افتاد و من هم بلافاصله کلت کمری را برداشتم و برای دفاع ازخودم ناخودآگاه به سوی آنها شلیک کردم . »

آدم ربایی

پس از ادعای متهم بررسی های میدانی نشان داد قاتل مقتول یکدیگر را از قتل می‌شناخته‌اند و با هم اختلاف مالی داشته‌اند . مأموران در بررسی پرونده قاتل دریافتند وی متهم سابقه داری است که چهار ماه قبل پس از گذراندن دوران محکومیتش به اتهام آدم ربایی از زندان آزاد شده است . همچنین مشخص شد اسلحه کمری که قاتل مدعی است متعلق به مقتول و دوستانش بوده متعلق به خودش است .

بدین ترتیب قاتل دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و این بار با اعتراف به قتل ادعای جدیدی مطرح کرد . وی گفت : « من نگهبان خانه باغ بودم و به همین دلیل صاحب خانه باغ کلت کمری برای محافظت از خودم در اختیار من قرار داد . آن شب وقتی مقتول و دوستانش وارد باغ شدند با قمه و چاقو به من حمله کردند و حتی ضرباتی هم به من زدند . من زخمی شده بودم و برای دفاع از خودم اسلحه‌ام را از جیبم بیرون آوردم و به سوی آنها اسلحه کشیدم . من قصد قتل نداشتم و بی هدف به سوی آنها تیراندازی کردم که چند تیر به دیوار باغ اصابت کرد و چند تیر هم به آنها برخورد کرد . سپس برای مداوا به بیمارستان رفتم و پس از اینکه صورتم بخیه زده شد به قرچک رفتم که مأموران در بازرسی بدنی از من اسلحه کمری ام را کشف و مرا بازداشت کردند . »

سکته در زندان

متهم پس از اعتراف در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم و حکم دادگاه هم در دیوان عالی کشور تأیید شد . بدین ترتیب پرونده قاتل برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و نام وی در لیست افراد قصاصی قرار گرفت . در حالی که متهم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته بود و قرار بود به زودی حکمش اجرا شود به مأموران پلیس خبر رسید وی در زندان سکته و قبل از اجرای حکم فوت کرده است .