کد خبر : 185410 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۳ - 11:12
دستکاری پلاک وسایل نقلیه جرم است «حوادث امروز»رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به این که دستکاری در ارکان پلاک وسلیه نقلیه جرم محسوب می‌شود، گفت: شایسته رانندگان نیست که به خاطر این موضوع به دادسرا بروند.

«حوادث امروز»رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به این که دستکاری در ارکان پلاک وسلیه نقلیه جرم محسوب می‌شود، گفت: شایسته رانندگان نیست که به خاطر این موضوع به دادسرا بروند.

به نقل از خبرگزاری قوه قضائیه، به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ مرتضی گنجی، درباره دستکاری در پلاک چنین توضیح داد و گفت: در سال جاری و در شهر تهران، طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک به صورت جد در دستور کار تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: تغییر در ارقام وسیله نقلیه تغییر در هویت آن است که پلیس به هیچ عنوان با دیدن این تخلف کوتاه نمی‌آید و با ان برخورد قانونی لازم را صورت می‌دهد.

وی تصریح کرد: همکاران مستقر در سطح شهر تهران برای ایجاد نظم و امنیت شهروندان با این تخلف که آن هم برخی از رانندگان که عده قلیلی را در بر می‌گیرد به صورت قاطع برخورد می‌کنند.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری در شهر تهران بالغ بر یک‌هزار و ۴۲۹ پرونده قضائی تشکیل داده و افرادی که اقدام به تخلف پلاک داشته‌اند را به دادسرا معفی کرده‌ایم.

سرهنگ گنجی افزود: معرفی متهم به دادسرا هم یعنی انجام فرایند قضائی از جمله تأمین دلیل، رسیدگی در دادسرا و در دادگاه و ... که برای رانندگان شایسته نیست یک اقدام که فکر می‌کنند تخلف است در نهایت به جرم و صدور دستور قضائی منجر شود.