کد خبر : 21472 تاریخ : ۱۴۰۲/۱/۲۸ - 20:07
مرگ اسیدی مهندس و کارگر درحوزه هنری «حوادث امروز» مهندس جوان و کارگر خدماتی که تصمیم داشتند با مایع اسید فسفریک چاهک های طبقه منفی سه ساختمان حوزه هنری را لای روبی کنند در مدت کمتر از 4 دقیقه با استشمام مایع اسیدی به کام مرگ رفتند . «حوادث امروز» در این باره گزارش می دهد.

«حوادث امروز» ساعت 20:30 شامگاه یکشنبه 27 فروردین قاضی محمد مهدی براعه بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از مرگ مشکوک دو مرد جوان و میانسال در ساختمان مرکزی حوزه هنری با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد .

تیم جنایی در طبقه منفی سه ساختمان حوزه هنری در خیابان سمیه محله نجات الهی با جسد دو مرد 41 و 45 ساله روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت بر اثر استنشاق مواد اسیدی به کام مرگ رفته بودند .

مرگ غم انگیز

بررسی های تیم جنایی نشان داد مرد جوان مهندس و کارفرمای تأسیسات ساختمان حوزه هنری را به عهده داشته و مرد میانسال هم کارگر خدماتی بوده که دقایقی قبل هنگام لای روبی و باز کردن دریچه چند چاهک در طبقه منفی سه با مایع اسیدی دچار خفگی شده و جان خود را از دست داده‌اند .

یکی از کارگران خدماتی که حادثه را به مأموران پلیس خبر داده بود در توضیح ماجرا گفت : « مهندس فوت شده پیمانکار تأسیسات و خدمات ساختمان حوزه هنری بود . من و چند کارگر دیگر و مرد فوت شده به عنوان کارگر خدماتی با او کار می‌کردیم . این ساختمان رستورانی در زیر زمین دارد که فاضلاب آن به سمت چند چاهک در طبقه منفی سه هدایت می‌شود . هر چند وقت یک بار چربی های و آشغال های غذا پشت توری های چاهک‌ها جمع می‌شوند و مانع خروج فاضلابی می‌شوند و ما لای روبی می‌کنیم . ساعتی قبل آب از چاهک‌ها بیرون زد و متوجه شدیم چربی‌ها و آشغال‌ها مانع خروج فاضلاب شده‌اند که مهندس از من و همکارم خواست مایع اسیدی داخل چاهک‌ها بریزیم و راه خروج آب را باز کنیم . مقدار زیادی اسید فسفریک مخصوص چیلرها در انبار بود که برداشتیم و به طبقه منفی سه رفتیم . مهندس از من خواست دوباره چند بطری دیگر اسید بیاورم تا چنانچه باز راه خروج آب باز نشود دوباره مایع اسیدی داخل چاهک بریزیم و من هم از طبقه منفی سه بیرون آمدم و وقتی دوباره برگشتم متوجه شدم آنها داخل چاک‌ها فوت کرده‌اند و بلافاصله به اورژانس و پلیس خبر دادم . »

4 دقیقه مرگبار

تیم جنایی در ادامه دوربین های مداربسته محل حادثه را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد پس از اینکه یکی از کارگران از طبقه منفی سه خارج می‌شود کارگر فوت شده ساعت 20:20 دقیقه با مایع اسیدی وارد چاهک می‌شود . دقایقی بعد مهندس متوجه می‌شود که کارگر داخل چاهک حالش بد شده و توان حرکت ندارد و در این لحظه او برای کمک به مرد گرفتار شده وارد چاهک می‌شود اما او هنگام بیرون کشیدن مرد میانسال حالش بد می‌شود و در نهایت هر دو مرد ساعت 20:24 دقیقه با استشمام مایع اسیدی خفه شده و به کام مرگ می‌روند .

همزمان با انتقال اجساد به پزشکی قانونی تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد .