کد خبر : 21474 تاریخ : ۱۴۰۲/۱/۲۸ - 20:13
درخواست قصاص برای داماد خطاکار «حوادث امروز »:مرد که به اتهام قتل همسرش در بازداشت به سرمی‌برد با درخواست قصاص از سوی اولیای دم مواجه شد.«حوادث امروز »گزارش می دهد.

«حوادث امروز »بیستم اسفندماه سال 99 مردی به نام کیوان به پلیس تهران خبر داد که همسرش کبری گم شده است. او گفت امروز وقتی از محل کارم به خانه برگشتم از همسرم خبری نبود. بعد با تلفن همراهش تماس گرفتم که گوشی او خاموش بود. کسی هم از خانواده از کبری خبر نداشت برای همین تصمیم گرفتم به پلیس خبر دهم.

بعد از مطرح شدن شکایت و در حالی که بررسی‌ها در این باره جریان داشت مأموران پلیس به کیوان مظنون شده و از او تحقیق کردند. او این بار حرف‌هایش را تغییر داد و گفت با همسرم سوار خودرو در حال عبور از خیابانی بودیم که با هم مشاجره‌مان شد. من او را کنار خیابان پیاده کردم و به خانه برگشتم که دیگر از او خبری نشد. کیوان اما در جریان بازجویی های فنی به قتل همسرش اعتراف کرد. او گفت: من و کبری هشت سال قبل ازدواج کرده بودیم و زندگی خوبی داشتیم. من قبلا ازدواج ناموفقی داشتم و با وجود این که صاحب فرزدی خردسال بودیم از همسرم جدا شدم و با کبری ازدواج کردم. متهم در شرح ماجرا گفت: مدتی بود که کبری به من مظنون شده بود و تصور می‌‌کرد می‌خواهم با زنی دیگر ازدواج کنم برای همین با هم مشاجره کردیم. شب حادثه وقتی مشاجره‌مان بالا گرفت من کنترلم را از دست دادم و او را خفه کردم. بعد جسدش را داخل پتو پیچیدم و در گودالی حوالی شریف آباد دفن کردم و به خانه برگشتم. برای صحنه سازی به اداره پلیس رفتم و ماجرای گم شدن کبری را خبر دادم. بعد با برادرش به دنبال او گشتیم تا این که پلیس به من مظنون شد وبازداشت شدم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان راهی محل شده و موفق شدند جسد را کشف و به پزشکی قانونی منتقل کردند.

با کامل شدن بررسی‌ها بازپرس کیوان را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و پرونده برای بررسی به شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به پرونده که به ریاست قاضی علی دلداری تشکل شد ابتدا مادر مقتول برای متهم درخواست قصاص کرد و گفت حاضر به گذشت نیست. در ادامه متهم به درخواست قاضی در جایگاه حاضر شد و اتهامش را قبول کرد. او گفت من همسرم را دوست داشتم و قصد کشتن او را نداشتم. روز حادثه عصبانی شدم و کنترل خودم را از دست دادم که ناخواسته مرتکب قتل شدم که از اولیای دم درخواست گذشت دارم. هیئت قضائی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم و وکیل مدافع وی وارد شور شد.