کد خبر : 51542 تاریخ : ۱۴۰۲/۲/۹ - 10:20
قتل مهندس پس از یک رابطه پنهانی «حوادث امروز» مردی که به اتهام قتل مهندس در بازداشت به‌سر می‌برد در جلسه دادگاه گفت از کاری که کرده پشیمان نیست. متهم مدعی است برای کمک به همسر مقتول که خانم دکتر روان‌شناس بود دست به ارتکاب جنایت زده است.«حوادث امروز» در این باره گزارش می دهد.

«حوادث امروز» صبح روز ۹ خرداد‌ماه دو سال قبل مأموران پلیس تهران از حادثه تیراندازی در یکی از خیابان‌های شمال تهران باخبر و در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد مقتول با شلیک گلوله هدف قرار گرفته و به علت شدت جراحات جانش را از دست داده است. همزمان با انتقال جسد مهندس جوان به پزشکی قانونی، بررسی‌ها برای بازداشت عامل حادثه به جریان افتاد. در شاخه دیگری از بررسی‌ها مشخص شد مقتول که میلاد نام داشت از مدت‌ها قبل با همسرش شیوا که دکتر روان‌شناس است اختلاف داشته است. بعد از آن بود که شیوا به عنوان مظنون مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت: من با شوهرم اختلاف داشتم و زندگی‌مان هم جدا بود. قبول دارم که با او اختلاف داشتم، اما در جریان قتل او نقشی نداشتم. در شاخه دیگری از تحقیقات، بررسی تماس‌های شیوا نشان داد که او از مدتی قبل با مردی ۳۴ ساله به نام نریمان تماس داشته است. تحقیقات در این باره نشان داد نریمان از مراجعان شیوا بود که به خاطر مشکلات خانوادگی به خانم دکتر روان‌شناس مراجعه می‌کرد. با کامل شدن بررسی‌ها در این باره نریمان هم بازداشت شد. او ابتدا گفت که نقشی در قتل مهندس نداشته، اما در تحقیقات فنی به جرمش اعتراف کرد. او گفت: من صاحب همسر و دو فرزند هستم، از مدت‌ها قبل با همسرم اختلاف داشتم برای همین تصمیم گرفتم برای حل اختلافم به یک روان‌شناس مراجعه کنم برای همین به مطب شیوا رفتم. بعد از مطرح کردن مشکلاتم که در چند جلسه انجام شد، شیوا گفت که باید از همسرم جدا شوم و راه دیگری وجود ندارد. در جریان همین رفت و آمد بود که به شیوا علاقه‌مند شدم. وقتی ماجرا را با او مطرح کردم، شیوا گفت که از مدت‌ها قبل با شوهرش اختلاف دارد. او گفت شوهرش حاضر به طلاق نیست و تحمل این وضع برایش سخت شده است. من هم به خاطر علاقه‌ای که به شیوا پیدا کرده بودم تصمیم گرفتم به او کمک کنم برای همین یک روز مقابل خانه‌شان کمین کردم. متهم در شرح حادثه هم گفت: روز حادثه وقتی مهندس از خانه‌اش بیرون آمد تا به محل کارش برود او را تعقیب کردم و در فرصتی مناسب به او شلیک کردم که کشته شد.

بعد از اعتراف‌های نریمان بود که شیوا بار دیگر مورد تحقیق قرار گرفت، اما او در جریان تحقیقات حرف‌های نریمان را انکار کرد و گفت: هیچ ارتباط پنهانی با نریمان نداشتم و به او هم فرمان قتل نداده بودم. نمی‌دانم برای چه مرتکب قتل شده است.

با کامل شدن بررسی‌ها، بازپرس نریمان را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و کیفرخواست به اتهام قتل عمد علیه وی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. ابتدای جلسه دو فرزند مقتول از قاتل پدرشان گذشت کردند و گفتند پدرشان مردی بداخلاق بود که رابطه خوبی با مادرشان نداشت. در ادامه نریمان در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را پذیرفت. او گفت: من از قتل پشیمان نیستم. شیوا هم به من فرمان قتل نداده بود. در ادامه شیوا در جایگاه قرارگرفت و گفت من نقشی در ارتکاب قتل نداشتم. نمی‌دانم نریمان برای چه مرتکب قتل شده است. هیئت قضائی بعد از ختم جلسه وارد شور شد.