کد خبر : 51556 تاریخ : ۱۴۰۲/۲/۱۰ - 09:38
قتل بر سر رانندگی خطرناک «حوادث امروز» راکب موتورسیکلت که متهم است پس از درگیری با راننده خودروی عبوری وی را با ضربه چاقو به قتل رسانده در جلسه دادگاه گفت که قصد قتل نداشته است.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»مرداد ماه دو سال قبل بود که مردی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 شهرستان ورامین تماس گرفت و گزارش یک درگیری را اعلام کرد. وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند مشخص شد راننده خودروی سواری پراید که مردی 60 ساله بود با ضربه چاقو از ناحیه گردن هدف قرار گرفته و زخمی شده است. همزمان با انتقال پیکر نیمه‌جان پیرمرد که یوسف نام داشت تلاش پزشکان برای نجات وی به جریان افتاد. تلاش‌ها اما در این باره ثمری نداشت و یوسف به علت شدت جراحت فوت شد. بعد از آن بود که پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و راکب موتورسیکلت تحت تعقیب قرار گرفت. مأموران پلیس در جریان بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند متهم را شناسایی و او را بازداشت کنند. متهم 38 ساله که رامین نام داشت در جریان اولین بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد. او گفت: روز حادثه مقداری مشروب خوردم و بعد تصمیم گرفتم از خانه بیرون بروم و دوری بزنم تا شاید حالم بهتر شود برای همین سوار موتورم شدم و از خانه بیرون زدم. هنگام عبور از خیابان ناگهان یک خودروی سواری پراید از مسیر اصلی وارد خیابان اصلی شد. راننده به حدی بد رانندگی کرد که نزدیک بود با من تصادف کند برای همین به او هشدار دادم که مراقب رانندگی‌اش باشد. آن مرد که جای پدر بود به جای عذرخواهی شروع به فحاشی کرد که من از رفتارش ناراحت شدم. به او گفتم ک شما بزرگ‌تر از من هستی و نباید حرف زشت بزنی اما توجه نکرد و دوباره فحاشی کرد.بعد از او خواستم به مسیرش ادامه دهد که به طرفم آمد. احتمال دادم که قصد دارد به من آسیب بزند برای همین دست به جیبم بردم و چاقویی که داخل غلاف بود را به همراه همراه غلافش در آوردم و به سمتش گرفتم تا نزدیک نشود. خواستم او را بترسانم که ناگهان درهمان حالت به گردنش برخورد کردو حادثه اتفاق افتاد.
با کامل شدن بررسی‌ها در این باره بازپرس متهم 38 ساله را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و کیفرخواست علیه وی صادر و پرونده برای برسی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. در جلسه رسیدگی به پرونده اولیای دم گفتند که خواسته شان قصاص است. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و جرمش را قبول کرد. او گفت من قصد قتل نداشتم و حادثه به خاطر یک مشاجره لفظی شروع شد. قبول دارم که اشتباه کردم و با آن مرد درگیر شدم اما انگیزه‌ای برای قتل او نداشتم. متهم ادامه داد: من چاقو را با غلافش به سمتش گرفتم تا بترسد و به مشاجره ادامه ندهد اما حادثه رقم خورد. متهم در آخرین دفاع از اولیای دم درخواست گذشت کرد. هیئت قضائی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم وکیل او وارد شور شد.