کد خبر : 61594 تاریخ : ۱۴۰۲/۲/۱۷ - 08:29
دفاع خونین از خواهر «حوادث امروز»:مردی که از دو سال قبل به اتهام قتل دامادشان در بازداشت به سر می‌برد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.«حوادث امروز» گزارش می هد.

«حوادث امروز»:مردی که از دو سال قبل به اتهام قتل دامادشان در بازداشت به سر می‌برد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.«حوادث امروز» گزارش می‌هد.

مهرماه دو سال قبل کارکنان یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران مرگ مشکوک مردی به نام رضا را به پلیس خبر دادند. با حضور مأموران مشخص شد رضا در جریان درگیری با برادرزنش مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت جانش را از دست داده است. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد رضا در جریان درگیری با برادرزنش یوسف به کام مرگ رفته است؛ بنابراین یوسف بازداشت شد و مورد تحقیق قرار گرفت.

یوسف وقتی در این باره مورد تحقیق قرار گرفت به قتل دامادشان اعتراف کرد. او گفت: خواهرم مدتی قبل با رضا ازدواج کرد. من مخالف ازدواج آن‌ها بودم، چون رضا قبلاً ازدواج کرده و همسرش را طلاق داده بود. به هر حال او داماد خانواده ما شد و با خواهرم زندگی مشترک‌شان را شروع کردند.

متهم ادامه داد: چند ماه از ازدواج آن‌ها نگذشته بود که خواهرم به حال قهر به خانه‌مان آمد و گفت که دیگر نمی‌تواند با رضا زندگی کند و طلاق می‌خواهد. او گفت شوهرش بداخلاق است و نمی‌تواند با او زندگی کند. به هر حال خواهرم برای طلاق راهی دادگاه شد و کارش را قانونی دنبال می‌کرد. وقتی دادخواست طلاق به دست رضا رسید او عصبانی شد و خواهرم را تهدید کرد و از او خواست به زندگی‌اش برگردد، اما خواهرم قبول نکرد. او به خواهرم پیامک‌های تهدیدآمیز می‌فرستاد که خواهرم با خواندن پیامک‌ها حالش بد می‌شد. متهم در شرح ماجرای قتل هم گفت: وقتی وضع روحی خواهرم به‌هم ریخت، من تصمیم گرفتم با رضا حرف بزنم، برای همین به خانه‌اش رفتم. رضا وقتی مقابل در آمد، چاقو داشت و بدون اینکه حرفم را گوش کند به من حمله کرد. وقتی درگیریمان بالا گرفت، من هم دست به چاقو شدم و به او ضربه زدم که فوت شد.

متهم در جریان تحقیقات بعدی، جزئیات بیشتری از حادثه را شرح داد: او گفت وقتی احضاریه به دست رضا رسید، خیلی عصبانی شد و به خواهرم تهمت زد که حتماً قصد دارد با فرد دیگری ازدواج کند که درخواست طلاق داده است.

وی ادامه داد: من از وضعی که ایجاد شده بود ناراحت بودم برای همین به خانه رضا رفتم تا با او حرف بزنم. آن روز قبل از رفتن مقداری مشروب خوردم و حال خوبی هم نداشتم. او با چاقو به من حمله کرد و در‌حالی‌که درگیر بودیم، چاقویش روی زمین افتاد که من برداشتم و به او ضربه زدم.

متهم گفت: اگر من به رضا ضربه نمی‌زدم، او مرا هدف قرار می‌داد برای همین برای دفاع از خودم به او ضربه زدم. با کامل شدن بررسی‌ها، بازپرس رضا را به جرم قتل عمد مجرم شناخت و کیفرخواست علیه وی صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. متهم به زودی مقابل هیئت قضائی محاکمه می‌شود.