کد خبر : 61692 تاریخ : ۱۴۰۲/۲/۳۰ - 10:41
عملیات نجات در 30ثانیه «حوادث امروز» آتش‌نشان وظیفه شناش که همراه خانواده‌اش در حال قدم زدن بود وقتی از طریق بیسیم فهمید که دختری در رودخانه افتاده و در حال غرق شدن است در کمتر از یک دقیقه خود را به محل حادثه رساند و توانست جان دختر نوجوان را از مرگ حتمی نجات دهد.«حوادث امروز» به نقل از همشهری گزارش می دهد.

«حوادث امروز» آتش‌نشان وظیفه شناش که همراه خانواده‌اش در حال قدم زدن بود وقتی از طریق بیسیم فهمید که دختری در رودخانه افتاده و در حال غرق شدن است در کمتر از یک دقیقه خود را به محل حادثه رساند و توانست جان دختر نوجوان را از مرگ حتمی نجات دهد.«حوادث امروز» به نقل از همشهری گزارش می‌دهد.

این آتش‌نشان فداکار که عبدالله علیدادی نام دارد ظهر دیروز (جمعه) در زمان خارج از شیفت همراه با همسرش در حال قدم زن در حاشیه زاینده رود و حوالی پل خواجو بود. با اینکه این زمان خارج از ساعت کاری‌اش بود اما چون او مدیر منطقه 2عملیات و رئیس ایستگاه شماره ۵ آتش‌نشانی اصفهان را برعهده دارد بیسیم همراهش بود.

او از طریق بیسیم خبر وقوع یک حادثه را شنید. اعلام شد که فردی در حوالی پل خواجو داخل رودخانه افتاده و در حال غرق شدن است. هرچند همان موقع نیروهای عملیاتی اعزام شدند اما تا رسیدن آنها به محل حادثه ممکن بود زمان طلایی از دست برود و این فرد در رودخانه غرق شود. از سویی اعلام شد این حادثه نزدیک پل خواجو رخ داده، یعنی در نزدیکی جایی که این آتش‌نشان و همسرش حضور داشتند. در این شرایط بود که آتش‌نشان وظیفه شناس شروع به دویدن به طرف محل حادثه کرد. آنطور که خودش می‌گوید بین 30ثانیه تا یک دقیقه طول کشید تا او به آنجا رسید. آتش‌نشان علیدادی، دختر 12ساله‌ای را دید که داخل رودخانه افتاده و جریان آن او را حدود 20متر با خود برده است. همزمان 2نفر از شهروندان وظیفه شناس اصفهانی نیز برای نجات دختر نوجوان وارد رودخانه شده اما نتوانسته بودند دختر را نجات دهند و خودشان نیز گرفتار شده بودند. در چنین شرایطی بود که آتش‌نشان فداکار داخل رودخانه پرید.

او ابتدا سراغ دختر نوجوان رفت و او را از آب بیرون کشید و سپس به 2شهروند دیگر برای بیرون آمدن از آب کمک کرد و درست در همین لحظات بود که آتش‌نشانان و امدادگران اورژانس سر رسیدند.

این آتش‌نشان وظیفه شناس ساعتی بعد از این حادثه در گفت‌وگو با همشهری، جزئیات بیشتری از آنچه در نزدیکی پل خواجو رخ داده بود را بازگو کرد و گفت:‌ همراه همسرم در حال قدم زدن بودیم که از طریق بیسیم متوجه این حادثه شدم. چون نزدیک آنجا بودم دوان‌دوان خودم را به محل حادثه رساندم. ظاهرا دختری نوجوان از روی پله‌های پل خواجو داخل رودخانه افتاده و شدت جریان آب او را با خود برده بود. با اینکه 2نفر قبل از من وارد رودخانه شده بودند اما نمی‌توانستند دختر حادثه دیده را نجات دهند و شرایط سختی

ایجاد شده بود.

آنها تلاش می‌کردند مانع غرق شدن شوند که من وارد شدم و به لطف خدا توانستم آنها را نجات دهم. علیدادی که بیستمین سال خدمت در آتش‌نشانی را می‌گذراند در ادامه گفت: نمی‌دانم در این 20سال در عملیات مختلف جان چند نفر را نجات داده‌ام اما هرچه بوده از لطف خدا است. خدا را شکر می‌کنم که این توانایی را به من داد که بتوانم جان یک نفر را نجات دهم.‌