کد خبر : 81700 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۲ - 19:59
فرار گروگان پس از 4 ماه اسارت «حوادث امروز»پسر افغانی که از سوی سه هموطنش به خاطر اخاذی ربوده شده بود پس از 4 ماه حبس از پشت بام خودش را به پایین انداخت و به پلیس خبر داد . ماموران از مخفیگاه آدم ربایان 13 گروگان دیگر را نجات دادند . حوادث امروز گزارش میدهد.

«حوادث امروز»پسر افغانی که از سوی سه هموطنش به خاطر اخاذی ربوده شده بود پس از 4 ماه حبس از پشت بام خودش را به پایین انداخت و به پلیس خبر داد . مأموران از مخفیگاه آدم ربایان 13 گروگان دیگر را نجات دادند . حوادث امروز گزارش میدهد.

اوایل بهمن ماه سال قبل مرد افغانی در تهران به اداره پلیس رفت و از گم شدن ناگهانی برادر 20 ساله اش خبر داد .

وی گفت : « برادرم چند ماه قبل برای کار به ایران آمد و در کرج مشغول به کار شد . چند هفته قبل مردی به تلفن همراه برادرم بشیر زنگ زد و گفت برای او کار خوبی در تهران فراهم کرده است و برادرم نیز راهی تهران شد . آن روز تلفن برادرم خاموش شد تا اینکه چند روز بعد مرد غریبه‌ای با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت برادرم را گروگان گرفته است و برای آزادی او باید 200 میلیون تومان به او پول بدهم .

ابتدا باور نکردم اما او از طریق فضای مجازی به صورت تصویری با من تماس گرفت که دیدم او و دونفر دیگر برادرم را دست وپایش را با طناب بسته‌اند و شکنجه می‌دهند . برادرم التماس می‌کرد به آنها پول بدهیم و موضوع را به پلیس خبر ندهیم وگرنه جانش را از دست می‌دهد . پس از این 96 میلیون تومان با فروختن طلاهای همسرم و گرفتن قرض فراهم کردم و به حسابی که اعلام کرده بودند واریز کردم اما آنها برادرم را آزاد نکردند و الان نگرانم که بلایی سر برادرم آورده باشند . »

فرار گروگان از پشت بام

با شکایت مرد جوان پرونده به دستور قاضی حمید رضا کیاستی دادیار شعبه 11 دادسرای امور جنایی برای پیدا کردن پسر گروگان گرفته شده در اختیار تیمی از مأموران پلیس قرار گرفت . بررسی‌ها نشان داد آدم ربایان بشیر را به شهرستان مشهد منتقل و در مکان نامعلومی نگهداری می‌کنند . همچنین مشخص شد مبلغ 96 میلیون تومان به حساب پسر افغانی در مشهد واریز شده است که صاحب حساب مدعی است کارتش را به صورت امانت در اختیار مرد افغان دیگری قرار داده است .

بدین ترتیب پرونده در اختیار مأموران پلیس شهرشتان مشهد قرار گرفت . در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت به مأموران پلیس مشهد خبر رسید پسرجوان افغانی از پشت بام خانه‌ای در منطقه طوس خودش را به پایین پرت کرده و درخواست کمک می‌کند .

با اعلام این خبر مأموران راهی محل شدند و دریافتند پسر زخمی همان پسر افغانی است که چند ماه قبل از تهران ربوده شده است . وی گفت : « بهمن ماه سال قبل سه مرد افغان به بهانه کار مرا ربودند و به این خانه آوردند . غیر ازمن 13 افغان دیگر هم گروگان هستند . امروز آدم ربایان در خانه نبودد و من موفق شدم دست و پایم را باز کنم و و بعد خودم را به پشت بام رساندم و خودم را به پایین پرت کردم که دست و پایم آسیب دید .

مأموران در ادامه 13 گروگان دیگر را آزاد کردند . تحقیقات برای دستگیری آدم ربایان ادامه دارد .