کد خبر : 81702 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۲ - 20:05
دزدان حرفه‌ای شب‌های جمعه به دزدی می‌رفتند «حوادث امروز» مالباختگانی در خیابان های غربی و شمال غربی تهران وقتی متوجه شدند باند سارقانی شب های جمعه به خانه های آنها دستبرد می زنند با راه اندازی تیم های نگهبانی موفق شدند سردسته باند را با کوله پشتی پراز طلای سرقتی به دام بیندازند . تحقیقات برای دستگیری همدستان متهم از سوی ماموران ادامه دارد . «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

«حوادث امروز» مالباختگانی در خیابان های غربی و شمال غربی تهران وقتی متوجه شدند باند سارقانی شب های جمعه به خانه های آنها دستبرد می‌زنند با راه اندازی تیم های نگهبانی موفق شدند سردسته باند را با کوله پشتی پراز طلای سرقتی به دام بیندازند . تحقیقات برای دستگیری همدستان متهم از سوی مأموران ادامه دارد . «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

چندی قبل به مأموران پلیس آگاهی تهران خبر رسید سه سارق به خانه‌هایی در خیابان های شرقی و شمال شرقی دستبرد می‌زنند و طلا و جواهرات، پول و اموال قیمتی سرقت می‌کنند .

یکی از شاکیان گفت : « محل کارم در بازار تهران است اما خانه‌ام در یکی از خیابان های شمال شرقی تهران است و همراه خانواده‌ام در آنجا زندگی می‌کنم . شب جمعه خانه یکی از بستگانم شام دعوت بودیم و همراه خانواده به مهمانی رفتیم . چون فردایش جمعه بود و سر کار نمی‌رفتیم تا نیمه های شب آنجا بودیم . وقتی به خانه برگشتیم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم و دیدیم قفل در آپارتمان تخریب شده است و همان لحظه فهمیدیم سارق یا سارقانی به خانه مان دستبرد زده‌اند . تمامی وسایل خانه بهم ریخته بود و من سریع به سراغ محل نگهداری طلاها و پول های خارجی ام رفتم اما دیدم جاش خالی است و سارقان همه طلاها و پولهایم را که چند میلیارد تومان ارزش داشت سرقت کرده‌اند . »

سارقان شب جمعه

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی اکبری بازپرس شعبه یکم ناحیه 34 برای شناسایی و دستگیری سارقان در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت .

بررسی‌ها نشان داد سارقان باند سه نفری هستند که با دو موتور سیکلت سرقتی فقط شب های جمعه به خیابانهایی در شرق و شمال شرق تهران می‌روند و از خانه‌هایی که صاحبان آن حضور ندارند سرقت می‌کنند . همچنین معلوم شد سارقان برای اینکه شناسایی نشوند نقاب به صورت دارند و هر شب جمعه هم به 3 تا 4 خانه دستبرد می‌زنند .

تغییر محل سرقت

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد مأموران پلیس دریافتند سارقان محله سرقت خود را از خیابان های شرق و شمال شرقی به مناطق غربی و شمال غربی تهران تغییر داده‌اند و همانند گذشته شب های جمعه هم فقط دست به سرقت می‌زنند .

بدین ترتیب مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان حرفه‌ای ادامه دادند تا اینکه چند شب قبل با خبر شدند ساکنان کوچه‌ای در یکی از خیابان های غربی تهران سارق خانه‌ای را بازداشت کرده‌اند .

با اعلام این خبر مأموران راهی محل شدند و مشاهده کردند چند مرد سارقی را با کوله پشتی پر از طلا و پول دستگیر کرده‌اند .

یکی از افرادی که به پلیس تماس گرفته بود گفت : « شب جمعه چند هفته قبل خانه‌ام را دزد زد و حدود 200 میلیون تومان طلا و پولم سرقت شد . همان شب متوجه شدم سارقان به چند خانه دیگری هم در نزدیکی خانه من دستبرد زده‌اند . هفته‌ای گذشت و درست شب جمعه بعدی فهمیدم چند کوچه آنطرفتر از محل زندگی من سارقانی به چند خانه دیگر دستبرد زده‌اند . ما متوجه شدیم سارقان فقط شب های جمعه از خانه‌ها سرقت می‌کنند . »

گشت زنی مالباخته ها

وی ادامه داد : « ما در بررسی های دوربین های محل های حادثه شماره پلاک موتورسیکلت سارقان را بدست آوردیم و از آنجایی که سارقان فقط در شب جمعه به خانه‌ها دستبرد می‌زنند تصمیم گرفتیم ما مالباخته‌ها شب های جمعه داخل کوچه نگهبانی بدهیم و سارقان را شناسایی و دستگیر کنیم . امشب چند تیم شدیم و داخل کوچه می‌چرخیدیم و با دو موتور سیکلت سارقان که در پیاده رو پارک بودند روبه‌رو شدیم . معلوم بود سارقان در حال سرقت از خانه‌ای هستند و به زودی برای فرار به سراغ موتورسیکلت هایشان می‌آیند . به همین دلیل ما یکی از موتورسیکلت‌ها را پنجر و موتورسیکلت دیگر را قفل کردیم تا بتوانیم آنها را به راحتی به دام بیندازیم . ساعتی بعد دیدیم سه مرد نقابدار که هر کدام کوله پشتی داشتند به طرف موتورسیکلت‌ها می‌آیند . وقتی به موتورسیکلت‌ها رسیدند به آنها حمله کردیم و یکی از آنها را دستگیر کردیم اما دو نفر دیگر با تهدید چاقو فرار کردند . »

متهم دستگیر شده پس از انتقال به اداره پلیس مشخص شد سارق سابقه داری به نام فرزاد است و چند سابقه کیفری هم به در پرونده اش ثبت شده است . همچنین مشخص شد وی سرکرده همان باند سارقانی است که شب های جمعه به خانه‌هایی خیابان های شرقی و غربی تهران دستبرد می‌زدند .

متهم در بازجویی‌ها به سرقت های سریالی با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت اموال سرقتی را هم نامزد و خواهرش می‌فروشند . مأموران در ادامه نامزد و خواهر متهم را بازداشت کردند . تلاش برای دستگیردو همدست وی ادامه دارد .

گفت‌وگو با متهم

فرزاد چی شد که فقط شب های جمعه از خانه‌ها سرقت می‌کردید ؟

دلایل مختلفی داشت و از همه مهم‌تر این بود که خیلی از خانواده‌ها شب های جمعه مهمان دوستان و بستگانشان بودند و معمولا هم به خاطر اینکه روز بعد جمعه بود تا نیمه شب به خانه بر نمی‌گشتند . دلیل بعدی هم ما از روز اول که باند سرقت را تشکیل دادیم تصمیم گرفتیم هفته‌ای یک شب به سرقت برویم تا ریسک شناسایی و دستگیری مان را بالا ببریم و بتوانیم سرقت های بیشتری انجام دهیم و بهترین شب هم شب های جمعه بود .

چی شد که تصمیم گرفتی باند سرقت تشکیل بدی ؟

من سابقه دارم و غیر از این بار 3 بار دیگر دستگیر و به زندان افتاده بودم . آخرین بار که آزاد شدم چند ماه قبل بود و من باید رد مال می‌کردم . ردمالم خیلی زیاد بود و به همین خاطر در زندان تصمیم گرفتم وقتی از زندان آزاد شدم باند سرقت تشکیل بدهم . در همان زندان دو نفر از دوستانم باند سرقت تشکیل دادیم ،البته من زودتر آزاد شدم و آنها مدتی بعد آزاد شدند و شروع به سرقت کردیم .

چرا محل سرقت‌ها را تغییر دادید ؟

ما ابتدا از خانه‌هایی در خیابان های شرق و شمال شرق سرقت می‌کردیم تا اینکه آنقدر سرقت هایمان زیاد شد که احتمال دادیم شناسایی و دستگیر می‌شویم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم سرقت هایمان را به خیابان های غربی و شمال غربی منتقل کنیم .

فکر می‌کردید به این زودی دستگیر شوید ؟

نه . ما فکر می‌کردیم حداقل چند ماهی هم بدون دردسر از محله جدید سرقت کنیم اما اهالی آن منطقه زیرک بودند و فهمیدند ما فقط شب های جمعه سرقت می‌کنیم و به همین دلیل آنها شب های جمعه داخل خیابان‌ها و کوچه نگهبانی می‌دادند و در نهایت هم ما به دام آنها گرفتار شدیم .

اموال سرقتی را چه کار می‌کردید ؟

من به هیچ فردی اطمینان نداشتم و به همین خاطر اموال سرقتی را به نامزدم و خواهرم که هر دو دوست بودند می‌دادم و آنها هم در طلافروشی‌ها می‌فروختند .