کد خبر : 81845 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۲۳ - 18:48
شوهر گمشده در نقش گروگانگیر قلابی «حوادث امروز» مردی که با طراحی آدم ربایی دروغین از همسرش اخاذی کرده بود پس از دستگیری ادعا کرد پول را برای درمان بیماری اش لازم داشته است . «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

«حوادث امروز» مردی که با طراحی آدم ربایی دروغین از همسرش اخاذی کرده بود پس از دستگیری ادعا کرد پول را برای درمان بیماری اش لازم داشته است . «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

روز یک شنبه 21 خرداد زن جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از گم شدن ناگهانی شوهرش شکایت کرد .

وی در توضیح ماجرا گفت : « 4 سال قبل با شوهرم نادر ازدواج کردم و از شهرستان خانه مان را به تهران آوردیم . خانه ما در یکی از شهرک های اطراف تهران است و شوهرم همراه یکی از دوستانش در کار نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته فعالیت دارد . البته آنها مغازه ندارند و به صورت سیار کار می‌کنند . معمولا نادر هر روز صبح از خانه بیرون می‌رود و شب پس از پایان کارش به خانه بر می‌گردد . صبح روز شنبه 20 خرداد برای انجام کاری که سفارش گرفته بود از خانه بیرون رفت اما شب به خانه برنگشت . نگرانش شدم و با تلفن همراهش تماس گرفتم اما جواب نداد و همکارش هم از او خبری نداشت و گفت عصر پس از پایان کار از یکدیکر جدا شده‌اند . پس از این به بیمارستان‌ها و خانه دوستان و بستگان سر زدم اما ردی از شوهرم پیدا نکردم والان نگرانم برای او اتفاقی رخ داده باشد و درخواست کمک دارم . »

اخاذی 30 میلیون تومانی

با شکایت زن جوان پرونده به دستور قاضی محمد وهابی بازپرس دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت .

در حالی که ساعتی از شکایت مرد گمشده گذشته بود، شاکی دوباره به اداره پلیس رفت و گفت پیامکی از سوی فرد ناشناسی دریافت کرده که مدعی شد شوهرش را گروگان گرفته است .

وی گفت : « ساعتی قبل از تلفن همراه شوهرم پیامی به گوشی ام ارسال شد که مردی مدعی بود شوهرم را گروگان گرفته و باید برای آزادی او 30 میلیون تومان به شماره کارتی واریز کنم . آن مرد لحظاتی بعد پیام دیگری فرستاد و تهدید کرد برای حفظ جان شوهرم موضوع را با کسی در میان نگذارم و سریع 30 میلیون را فراهم کنم . از آنجایی که شوهرم بیماری فشار خون دارد نگرانش شدم و از دوستان و بستگان 19 میلیون تومان فراهم کردم . آن مرد از من خواست مبلغ را به شماره کارت شوهرم واریز کنم و حتی رمز آن را هم از من پرسد و من هم پول واریز کردم اما او شوهرم را آزاد نکرد . »

پایان ماجرا

با بدست آمدن این اطلاعات مأموران تحقیقات فنی خود را ادامه دادند تا اینکه روز دوشنبه 22 خرداد متوجه شدند تلفن همراه مرد گمشده حوالی بهشت زهرا روشن شده و آنتن می‌دهد . مأموران به سرعت به محل اعزام شدند و محل را تحت نظر گرفتند و مرد جوانی را بازداشت کردند که تلفن همراه مرد گمشده در دست او بود . مأموران در بررسی های بعدی دریافتند مرد بازداشت همان مرد گمشده است که با طراحی آدم ربایی دروغین از خانواده اش اخاذی کرده است .

وی گفت : « مدتی است بیماری فشار خون دارم و هزینه درمانم بالا است . از طرفی درآمدم پایین است و به همین دلیل مدتی قبل از مرد نزول خواری 20 میلیون تومان پول با بهره بالا قرض گرفتم . قرار بود اول خرداد پول او را همراه با سودش پرداخت کنم اما پولی نداشتم . مرد نزول خوار هر روز به من فشار می‌آورد تا اینکه روز حادثه هنگام بازگشت به خانه‌ام نقشه آدم ربایی دروغین به فکرم رسید . من با این نقشه می‌خواستم از خانواده همسرم 30 میلیون تومان پول بگیرم و بدهی ام را پرداخت کنم . »

پس از برملا شدن راز آدم ربایی دروغین شاکی رضایت داد و مرد جوان هم آزاد شد .