کد خبر : 81870 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۲۸ - 08:50
انکار قتل پس از اعتراف «حوداث امروز» پسری که متهم است دو سال قبل با همدستی سه نفر از دوستانش، راننده تاکسی اینترنتی را به قتل رسانده، اتهام را به گردن سه همدستش انداخت. «حوداث امروز» گزارش می دهد.
«حوداث امروز» پسری که متهم است دو سال قبل با همدستی سه نفر از دوستانش، راننده تاکسی اینترنتی را به قتل رسانده، اتهام را به گردن سه همدستش انداخت. «حوداث امروز» گزارش می‌دهد.
۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ اعضای خانواده‌ای گم شدن مردی ۳۰ ساله را به پلیس خبر دادند. آن‌ها گفتند که محمود راننده تاکسی اینترنتی است و صبح امروز مثل همیشه با خودروی پژوی شخصی‌اش برای مسافرکشی خانه را ترک کرد، اما دیگر برنگشت و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش است. همزمان با مطرح شدن این شکایت، تحقیقات پلیس در این باره به جریان افتاد تا اینکه یک روز بعد جسد مردی جوان حوالی منطقه کوهسار کشف شد. بررسی‌های پلیس نشان داد مرد جوان در حالی که دست و پایش بسته شده بود با فشار بر عناصر حیاتی گردن فوت شده است. تحقیقات بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی نشان داد مشخصات جسد کشف شده با مشخصات محمود مطابقت دارد؛ بنابراین خانواده او بعد از حضور در پزشکی قانونی هویتش را شناسایی کردند. بعد از آن بود که پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت عامل یا عاملان حادثه به جریان افتاد. در شاخه دیگری از بررسی‌ها مشخص شد پسری ۱۶ ساله به نام مهدی آخرین مسافر مقتول بوده است؛ بنابراین وی به عنوان مظنون اصلی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. در حالی که بررسی‌ها جریان داشت، مأموران پلیس با ردیابی پلاک خودروی مقتول متوجه شدند خودروی مورد نظر در شهرستان همدان در سانحه رانندگی متوقف و راننده و سرنشینان آن از محل متواری شده‌اند. با حضور پلیس در محل و بازرسی خودرو، شناسنامه مهدی از داخل خودرو کشف شد. مأموران پلیس سرانجام موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از شهر‌های غربی شناسایی و او را بازداشت کنند. متهم ۱۶ ساله در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل از حادثه همراه دوستانم از شهرمان در غرب کشور راهی تهران شدیم. چند روز به دنبال کار مناسبی گشتیم، اما پیدا نکردیم تا اینکه دوستانم پیشنهاد سرقت یک خودرو را مطرح کردند. قرار شد یک خودرو سرقت کنیم و به شهرمان برگردیم. مطابق نقشه یک تاکسی اینترنتی گرفتیم که لحظاتی بعد یک پژو در محل آدرس اعلامی حاضر شد و ما سوار شدیم. در محلی خلوت به راننده حمله کردیم و دست و پایش را بستیم. می‌خواستیم او را در همان حالت کنار خیابان رها کنیم، اما شروع به داد و فریاد کرد که من او را خفه کردم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت، مأموران پلیس موفق شدند سه همدست او را بازداشت کنند. سه متهم در بازجویی‌ها گفتند که در جریان قتل نقشی نداشتند و مهدی به تنهایی مرتکب قتل شده است.

با کامل شدن بررسی‌ها، پرونده برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به پرونده و در حالی که اولیای دم برای متهم درخواست قصاص مطرح کرده بودند، متهمان یک به یک در جایگاه حاضر شدند. مهدی در جریان محاکمه هم اتهام قتل را قبول کرد، اما سه همدست وی بار دیگر جرمشان را انکار کردند. هیئت قضائی بعد از ختم جلسه به دلیل اینکه در رشد عقلی متهم شبهه وجود داشت او را به پرداخت دیه و سه همدستش را به حبس محکوم کردند. با اعتراض اولیای دم، پرونده در دیوان عالی کشور بررسی و قضات رسیدگی‌کننده اعتراض اولیای دم را پذیرفتند و رأی صادر شده را نقض کردند و پرونده را برای بررسی دوباره به دادگاه ارجاع دادند.
در جلسه رسیدگی به پرونده و در حالی که مهدی نوجوانی ۱۸ ساله شده بود، اولیای دم بار دیگر گفتند که خواسته‌شان قصاص است. مهدی، اما این‌بار وقتی در جایگاه حاضر شد، گفت که اتهام قتل را قبول ندارد. او گفت: سه همدستم مرا فریب داده بودند تا اتهام را به گردن بگیرم. قرار بود بعد از سرقت خودرو آن را بفروشند و بخشی از پول را به من بدهند تا برای خانواده‌ام هزینه کنم، اما آن‌ها من را فریب دادند.
وی ادامه داد: سه همدستم مرتکب قتل شده‌اند و من نقشی در ارتکاب جنایت نداشتم. هیئت قضائی بعد ا ز شنیدن دفاعیات سه متهم و وکلای مدافع آن‌ها وارد شور شدند.