کد خبر : 81904 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۴ - 08:56
تعقیب مهاجمان حمله به خوابگاه دختران «حوادث امروز» عاملان حمله به خواهران منصوریان، قهرمانان ورزش کشور تحت تعقیب قرار گرفتند. «حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» عاملان حمله به خواهران منصوریان، قهرمانان ورزش کشور تحت تعقیب قرار گرفتند. «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

ساعت ۱۱ قبل از ظهر روز پنج شنبه اول تیرماه به مأموران پلیس تهران خبر رسید چند زن و مرد با ورود به فدراسیون رشته ورزشی ووشو در مجموعه ورزشی آزادی با تعدادی از مربیان و ورزشکاران این رشته درگیر شده‌اند.
بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد لحظاتی قبل مردی همراه اعضای خانواده‌اش که سه دخترش هم در این رشته ورزشکار هستند، به محوطه خوابگاه فدراسیون رشته ووشو می‌روند و پس از مشاجره لفظی با خواهران منصوریان (مربیان رشته ووشو) اقدام به سنگ‌پرانی به سمت پنجره اتاق‌های محل استراحت ورزشکاران می‌کنند و علاوه بر تخریب شیشه‌ها باعث زخمی شدن شهربانو و سهیلا منصوریان هم می‌شوند.
پدر ۳ دختر ووشوکار
در بررسی‌های بعدی مشخص شد عامل اصلی درگیری احسان ده پهلوان، پدر سه دختر ووشوکار همدانی است که پس از باخت دخترانش در مسابقات قهرمانی کشور در شهرستان زاهدان برای اعتراض به نتیجه بازی دخترانش همراه خانواده‌اش به فدراسیون آمده، اما در نهایت با درگیری و شکستن شیشه‌های خوابگاه ورزشکاران رشته ووشو پایان یافته‌است.
اظهارات سنگ‌پران
در حالی که فیلم درگیری و سنگ‌پرانی مرد جوان همراه خانواده‌اش در فضای مجازی منتشر و با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران و ورزشکاران روبه‌رو شده‌بود، احسان ده پهلوان در گفت‌وگو با برخی سایت‌ها مدعی شد دخترانش پس از چند سال تمرین و ممارست مداوم در مسابقات قهرمانی کشور در استان سیستان و بلوچستان شرکت کرده‌بودند، اما با ناداوری می‌بازند و همین موضوع باعث شده وی برای اعتراض به فدراسیون برود و با خواهران منصوریان درگیر شود. وی ادعا کرد که کلیپ پخش‌شده قسمتی از صحنه درگیری است که در فضای مجازی پخش شده، اما قسمتی که همسرش را با بیل و خودش را هم کتک می‌زنند، حذف شده‌است.
شکایت در دادسرای جنایی
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، صبح دیروز شهربانو و سهیلا منصوریان به دادسرای امور جنایی تهران آمدند و از عاملان سنگ‌پرانی به اتهام ضرب و جرح و تهدید به قتل شکایت کردند.
شهربانو به بازپرس جنایی گفت: «احسان ده‌پهلوان برای چندمین بار است که به خاطر باخت دخترانش در مسابقات با داوران و دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات درگیر می‌شود و این‌بار هم پس از باخت دو دخترش در زاهدان به محل خوابگاه ورزشکاران آمد و با ما درگیر شد. او ما را تهدید به قتل کرد و الان از او شکایت داریم.»
سهیلا هم درباره این حادثه گفت: «آن‌ها به سوی پنجره‌های خوابگاه سنگ‌پرانی می‌کردند که یکی از سنگ‌ها شیشه اتاق مرا شکست و شیشه‌ها به صورتم پاشید و باعث شد من از تختخواب دو طبقه به پایین سقوط کنم. من در این حادثه به شدت کمرم آسیب دید و الان از عاملان درگیری به اتهام آسیب‌دیدگی و تهدید به قتل شکایت دارم.»
در پایان بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات خواهران منصوریان دستور بازداشت عاملان حادثه را صادر کرد.
گفت‌وگو با شهربانو منصوریان
شهربانو منصوریان پس از طرح شکایتش در دادسرای امور جنایی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره حادثه درگیری با پدر سه دختر ووشوکار توضیح داد.
خانم منصوریان عاملان درگیری را از قبل می‌شناختی؟
بله. مدتی دختران آن‌ها در باشگاه من ورزش و تمرین می‌کردند و من کاملاً آن‌ها را می‌شناختم. البته پدر آن‌ها را سال گذشته که در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که با داوران و ورزشکاران درگیر شده‌بود، شناختم. آشنایی ما بعد از آن حادثه بود و با هم تا همین چند روز قبل هم ارتباط داشتیم.
سال گذشته هم با شما درگیر شده‌بود؟
نه سال گذشته با من درگیر نشده‌بود. من مربی بودم و در حال برگزاری مسابقات بودیم که دیدم مردی وارد سالن و با بقیه درگیر شده‌است و کتک می‌زند. من وارد درگیری شدم و او را از سالن بیرون کردم و به درگیری خاتمه دادم. چهار روز بعد، یکی از قهرمانان کشور که همشهری او است واسطه شد و ما را آشتی داد. او با یک جعبه شیرینی و یک دسته گل با آن قهرمان به دیدن ما آمد و گفت پدر سه دختر ووشوکارم و نگران دخترانم هستم و وقتی دیدم آن‌ها باخته‌اند، عصبانی شدم و الان هم پشیمانم. پس از این حادثه، دخترانش با من ارتباط گرفتند و حتی من به آن‌ها آموزش هم می‌دادم.
پس آن درگیری هم به خاطر باخت دخترانش بود؟
بله. او متأسفانه طاقت باخت دخترانش را ندارد و رؤیای قهرمانی دخترانش را در سر دارد، اما خب مسابقه است و یکی می‌بازد و یکی هم برنده می‌شود.
شما مربی آن‌ها بودید؟
بله. سال قبل با آن‌ها کار کردم و امسال هم قرار بود من مربی‌شان باشم. سه روز هم با آن‌ها کار کردم، اما وقتی پدرش از من خواست در مسابقات قهرمانی کشور که در زاهدان برگزار شد، همراه آن‌ها باشم، من قبول نکردم و او هم گفت نمی‌خواهد من مربی دخترانش باشم. پس از این من مبلغی را که آن‌ها واریز کرده‌بودند، پس دادم و حتی سه روز هم که به آن‌ها آموزش داده‌بودم، رایگان حساب کردم.
چرا آن روز به فدراسیون آمدند و با شما درگیر شدند؟
در مسابقات قهرمانی کشور در زاهدان دو دخترش می‌بازند و او دوباره عصبانی می‌شود و با داوران و ورزشکاران آنجا درگیر می‌شود. مأموران او را بازداشت کرده‌بودند و نمی‌دانم چطور آزاد شده‌بود. روز حادثه با همان اتوبوسی که از زاهدان راهی همدان بودند، به تهران آمدند و بعد احسان ده پهلوان همراه همسر و دخترانش و تعدادی دیگر به داخل فدراسیون آمدند و داخل ساختمان با حراست درگیر شدند که حراست اجازه ورود به داخل ساختمان را نداده‌بود. سپس شروع به داد و فریاد و فحاشی کردند و با سنگ به شیشه‌های خوابگاه زدند. او مرا مقصر باخت دخترانش می‌داند، چون می‌گوید من همراه آن‌ها به مسابقات نرفته‌بودم و به همین دلیل دخترانش باخته‌اند.
یعنی از شما انتظار دارد برای انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور آن‌ها را سفارش کنید؟
بله. من به او گفتم که ما نه پولی داشتیم و نه حمایت دیگران را و فقط با تلاش و پشتکار توانستیم موفق شویم و مدال بگیریم و در جهان بدرخشیم و برای مملکتمان افتخار‌آفرینی کنیم، اما او الان به دروغ ادعا کرده به رئیس فدراسیون و نایب رئیس آن هر کدام یک میلیارد تومان و به من هم ۵۰۰ میلیون تومان پول داده تا از دخترانش حمایت کنیم. او علاوه بر درگیری به ما تهمت هم زده‌است.
شما به خاطر تهمت از او شکایت کردید؟
بله. البته ما به خاطر درگیری، سنگ‌پرانی که علاوه بر مصدومیت من و خواهرم، باعث خسارت مالی به ساختمان هم شد و حتی صدمات روحی هم به ورزشکاران وارد کرد، شکایت کردیم. من به اتهام تهدید به قتل هم شکایت کردم، چون او تهدید کرد بار دیگر با اسلحه می‌آیم و شما را به رگبار می‌بندم و شاهد هم دارم.
کسی هم در آن درگیری آسیب دید؟
روز تعطیل بود و همه ما در خوابگاه در حال استراحت بودیم که او همراه خانواده‌اش وارد محوطه شد و شروع به سنگ‌پرانی کرد. در این حادثه من از ناحیه سر و خواهرم از ناحیه کمر آسیب دید. ورزشکاران هم که جوان و نوجوان هستند به شدت ترسیدند و حتی دو کودک هم در خوابگاه بودند که خیلی وحشت کردند.
شما همراه ورزشکاران در اردوی تیم ملی بودید؟
بله ما در اردوی تیم ملی و در حال آماده‌سازی ورزشکاران برای مسابقات المپیک امریکا و مسابقات بازی‌های آسیایی هستیم.