کد خبر : 81908 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۴ - 09:16
پسر خطاکار به قصاص محکوم شد «حوادث امروز» پسری که به اتهام قتل پدرش بازداشت شده به مرگ محکوم شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.
«حوادث امروز» پسری که به اتهام قتل پدرش بازداشت شده به مرگ محکوم شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.
دو سال قبل دختری به مأموران پلیس تهران خبر داد که پدرش گم شده است. او گفت: پدرم برای انجام کاری از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. گوشی تلفن همراهش خاموش است و کسی هم از او خبر ندارد و احتمال دارد اتفاق بدی برایش رقم خورده باشد.بعد از مطرح شدن این شکایت، بررسی‌های پلیس برای پیدا کردن مرد ۵۷ ساله که مهدی نام داشت به جریان افتاد. در‌حالی‌که بررسی‌ها جریان داشت به پلیس خبر رسید جسدی سوخته در حاشیه جاده چالوس کشف شده است. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی معلوم شد مقتول در محلی دیگر به قتل رسیده و بعد جسدش در جاده چالوس به آتش کشیده شده است. از آنجا که مشخصات جسد با نشانی‌های مرد گمشده مطابقت داشت، خانواده مهدی به پزشکی قانونی دعوت شدند و هویت جسد را شناسایی کردند. بعد از آن بود که پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و تحقیقات برای بازداشت عامل یا عاملان قتل به جریان افتاد. مأموران پلیس در جریان تحقیقات میدانی متوجه شدند مهدی و همسرش از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتند. آن‌ها احتمال دادند خانواده‌اش از ماجرای قتل مهدی خبر داشته باشند برای همین از همسرش فریبا تحقیق کردند. هرچند او ابتدا مدعی بود که از ماجرای قتل خبر ندارد، اما در تحقیقات بیشتر اعتراف کرد که حادثه قتل را پسر ۲۵ ساله‌اش محمد رقم زده است. بعد از آن بود که محمد هم بازداشت و به جرمش اعتراف کرد. او گفت: پدرم مردی عصبی بود و مادرم را کتک می‌زد. او بدون دلیل مادرم را اذیت می‌کرد و من از این وضع ناراحت بودم. از رفتار پدرم کینه به دل گرفتم. او یک‌بار مرا کتک زد و از خانه بیرون کرد. قبل از آن از پدرم پول خواسته بودم که به من نداد. می‌دانستم که ۱۰ میلیون تومان در حسابش دارد، اما پولی به من نداد. بدون اجازه پدرم حسابش را خالی کردم و وقتی متوجه شد مادرم را تنبیه کرد. بعد هم مرا از خانه بیرون انداخت.متهم ادامه داد: رفتار پدرم باعث شده بود که نقشه قتلش را طراحی کنم. می‌خواستم از دست اذیت‌هایش راحت شوم برای همین به او قرص خواب‌آور دادم. وقتی به خواب رفت، پیکرش را داخل صندوق عقب گذاشتم و به جاده چالوس بردم و با کمک مادرم آتش زدم.

فریبا، همسر مقتول هم گفت که نقشی در قتل نداشته و فقط در آتش زدن جسد به پسرش کمک کرده است. با کامل شدن بررسی‌ها، بازپرس محمد را به اتهام قتل و مادرش فریبا را به اتهام معاونت در قتل مجرم شناخت و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. ابتدای جلسه دو دختر مقتول برای برادرشان درخواست قصاص و برای مادرشان درخواست اشد مجازات کردند.
محمد وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت که از دست رفتار‌های پدرش خسته شده بود. متهم گفت: وقتی آخرین بار مقابل چشمانم مادرم را کتک زد، کینه‌اش را به دل و تصمیم به انتقام گرفتم. ابتدا به او قرص خواب دادم و بعد هم پدرم را داخل صندوق عقب گذاشتم و در جاده چالوس آتش زدم.
در ادامه فریبا گفت: من نقشی در قتل نداشتم. روز حادثه پسرم به من گفت که جسد پدرش را در صندوق عقب خودرو گذاشته و می‌خواهد در جاده چالوس رها کند که من هم همراهش رفتم و فقط در آتش زدن جسد به او کمک کردم.
هیئت قضائی بعد از شنیدن آخرین دفاع دو متهم و وکلای آنها، محمد را به قصاص و به‌خاطر جنایت بر میت به پرداخت دیه و فریبا را هم به خاطر معاونت در قتل به ۱۰ سال زندان و به خاطر جنایت بر میت به دیه محکوم کردند.