کد خبر : 81921 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۶ - 08:35
بخشش به شرط پرداخت دیه «حواث امروز» مردی که در جریان ارتباط با زنی شوهر دار با همدستی برادر و دوستش شوهر وی را به قتل رسانده بودند به شرط پرداخت دیه بخشیده می شوند. «حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حواث امروز» مردی که در جریان ارتباط با زنی شوهر دار با همدستی برادر و دوستش شوهر وی را به قتل رسانده بودند به شرط پرداخت دیه بخشیده می‌شوند. «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

این زندانیان چهار مرد و یک‌زن هستند که سه نفر از ‌متهمان مرد محکوم به قصاص شده بودند. ‌یکی از آنها رابطه‌ای عاشقانه با همسر مقتول پیدا کرده بود که این باعث شد نقشه قتل‌ شوهر او را هفتم خرداد سال ۹۲‌ با همدستی دیگر متهمان پرونده اجرا کند. آنها با انداختن شلوار به دور گردن مرد جوان او را خفه کرده وبه قتل رساندند. متهمان پرونده با اعتراف به جرایم‌شان روانه زندان شدند و مدتی بعد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.‌ دختر مقتول به عنوان تنها ولی دم برای متهمان اشد مجازات خواست. همسر مقتول که یکی از متهمان پرونده است در جلسه محاکمه‌ گفت‌: با شوهرم اختلاف داشتم. مشتری مغازه پوشاک امیر بودم که با او آشنا و دلباخته‌اش شدم. شوهرم طلاقم نداد و مجبور شدیم نقشه قتل او را طراحی و اجرا کنیم. روز حادثه در خانه را باز کردم و امیر‌، برادرش و دو نفر دیگر وارد شدند. در مقابل چشمان دخترم، شوهرم را کشتند و بعد جسد را به بیابان بردند و رها کردند.
امیر نیز در دفاع از خود گفت‌: عشقم به این زن زندگی‌ام را نابود کرد. ‌دو سال بود با هم آشنا شده بودیم و وقتی شوهرش او را طلاق نداد‌، مجبور به قتل او شدیم. همچنین برادر متهم و یکی از دوستان او به همدستی ‌در قتل اعتراف کردند.
قضات دادگاه برای سه نفر از متهمان حکم قصاص صادر کردند که این رأی در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.
امین کرمانی‌نژاد‌، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام‌ دادسرای جنایی تهران با تأیید این خبر گفت‌: ‌سه مرد زندانی‌، ده سال زیر حکم قصاص بودند. سرانجام دیروز با تلاش‌ واحد صلح و سازش مستقر در دادسرا، دختر مقتول‌ که تنها ولی دم بود سه ماه به آنها فرصت داد تا رضایتش را جلب کنند.