کد خبر : 81924 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۸ - 14:36
بازداشت سارق خودروی معاون اول رییس جهمور «حوادث امروز» ماموران پلیس آگاهی تهران اعضای باندی را که خودروی مخبر، معاون اول رییس جهمور را سرقت کرده بودند بازداشت شدند.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» مأموران پلیس آگاهی تهران اعضای باندی را که خودروی مخبر، معاون اول رئیس جهمور را سرقت کرده بودند بازداشت شدند.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

مأموران پلیس آگاهی پایتخت در جریان بازداشت اعضای یک باند متوجه شدند که یکی از خودرو‌های سرقت شده متهمان متعلق به یکی از مقام‌های ارشد سیاسی کشور است. اعضای باند به دستور سرکرده باند مرتکب سرقت سریالی خودروها می‌شدند و با تغییراتی که سردسته باند در پلاک خودرو‌ها ایجاد می‌کرد، اعضای باند به سریال سرقت‌هایشان ادامه می‌دادند و بعد از مدتی خودرو‌های مورد نظر را به مالخران می‌فروختند.
به چه اتهامی بازداشت شده‌ای؟
بیش از ۳۰ سال است که وارد دنیای مجرمان شده‌ام. البته تخصص من تغییر در پلاک خودروهاست. بیشتر جرائم به جز قتل، آدم‌ربایی و تجاوز را هم انجام داده‌ام.
برای چه پلاک‌ها را تغییر می‌دادی؟
من خودم مرتکب سرقت نمی‌شدم و سرقت خودرو‌ها را به نوچه‌هایم می‌سپردم. با تغییری که در پلاک خودرو‌ها می‌دادم کاری می‌کردم که گرفتار پلیس نشویم و پلیس متوجه نشود خودرویی که سوارش هستیم، دزدی است. ما با خودروی سرقتی که پلاکش را تغییر داده بودیم در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و دزدی می‌کردیم بدون اینکه پلیس به ما مشکوک شود. مدتی بعد هم خودرو‌های سرقتی را از ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان به مالخر می‌فروختیم. مالخر‌ها هم خودرو‌ها را اوراق می‌کردند و لوازمش را می‌فروختند.
چطور پلاک‌ها را تغییر می‌دادی که پلیس متوجه نمی‌شد؟
متهم تکه‌هایی از اعداد و حروف جدا شده از پلاک را نشان می‌دهد و بعد پلاکی به دست می‌گیرد و می‌گوید: پشت پلاک را اگر دقت کنید، نوشته است تهران ۸۸ در حالی که روی پلاک عدد تهران ۱۱ ثبت شده است. من پشت پلاک را صاف می‌کنم و روی پلاک عددی را که می‌خواهم، می‌کوبم و به این صورت در پلاک تغییر ایجاد می‌کنم.
گفتی که نوچه‌هایت را برای سرقت می‌فرستی. آن‌ها چطور این کار را می‌کنند؟
تخصص باند ما فقط در سرقت پژو است. شاه‌کلیدی داریم که با آن می‌شود در هر خودروی پژویی را به راحتی باز و با همان شاه‌کلید خودرو را روشن کرد. شاه‌کلید را خودمان درست کرده‌ایم و می‌توانیم به راحتی هر خودروی پژویی را که بخواهیم سرقت کنیم.
گفته شده که یکی از خودرو‌های سرقتی شما متعلق به معاون اول رئیس‌جمهور است. چطور ماشین او را سرقت کردید؟
ما خبر نداشتیم که خودرو مال چه کسی است و فکرش را هم نمی‌کردیم. زمانی که بازداشت شدیم تازه فهمیدیم که خودرو متعلق به او بود.