کد خبر : 81926 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۸ - 14:36
سارقان مسلح تهران به پایان خط رسیدند
«حوادث امروز» زوج جوان که با همدستی یکی از دوستانشان سریال سرقت‌های مسلحانه را در پایتخت رقم زده بودند، بازداشت شدند. «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۳۱ اردیبهشت‌ماه امسال مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران از سرقت مسلحانه در محله دارآباد باخبر و در محل حاضر شدند.مردی که پلیس را از ماجرا باخبر کرده بود، گفت: من برای فروش موتورسیکلتم در یکی از سایت‌های فروش کالا آگهی دادم. بعد از آن چند نفر برای خرید تماس گرفتند. یکی از آن‌ها بعد از پرسیدن مشخصات و قیمت موتور گفت که قصد خرید دارد. بعد از توافق قیمت برای بازدید در محل کارم در دارآباد قرار گذاشتیم. ساعتی قبل دو مرد حدوداً ۳۰ ساله برای خرید در محل حاضر شدند. وقتی برای بازدید فنی موتور را روشن کردم، یکی از آن‌ها اسلحه کمری کشید و تیر هوایی شلیک کرد. بعد هم هر دو سوار موتورم شدند و فرار کردند. من با موتور یکی از اهالی آن‌ها را تعقیب کردیم. در جریان تعقیب و گریز بود که ترک‌نشین موتور به سمت ما تیراندازی کرد برای همین دست از تعقیب برداشتیم و به پلیس خبر دادیم.بعد از مطرح شدن این شکایت و در‌حالی‌که بررسی‌ها جریان داشت به مأموران پلیس خبر رسید موتورسیکلت سرقت شده توسط گشت انتظامی شهر جدید پردیس متوقف و راکب آن بازداشت شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات وقتی شاکی با متهم مواجه شد، او را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد. بررسی سوابق متهم نشان داد او از مجرمان سابقه‌دار است که بار‌ها به اتهام سرقت بازداشت شده است. متهم در جریان بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی به این شیوه با همدستی یکی از دوستانش و همسر وی اعتراف کرد. با اعتراف‌های متهم مخفیگاه زوج سارق در مهرآباد دماوند شناسایی شد و دو متهم بازداشت شدند.
سردسته باند گفت: من از مدتی قبل با همدستی همسرم و دوستم باند سرقت را تشکیل دادیم.
متهم درباره شیوه سرقت هم گفت: بعد از بررسی آگهی‌های فروش کالا در سایت‌های معروف، سوژه مورد نظرمان را شناسایی می‌کردیم و بعد از تماس با فروشنده و با به دست آوردن اطلاعات لازم به صورت دو نفره وارد عمل می‌شدیم و با تهدید اسلحه و شلیک تیر هوایی مرتکب سرقت می‌شدیم.
با اعتراف متهمان، مأموران پلیس موفق شدند چند نفر از مالباختگان را شناسایی کنند. یکی از شاکیان گفت: من برای فروش موتورسیکلتم در یکی از سایت‌های فروش کالا آگهی دادم. روز حادثه دو مرد جوان بعد از تماس و توافق قیمت سر قرار در محله پاسداران حاضر شدند. آن‌ها با تهدید اسلحه و شلیک گلوله موتورم را سرقت کردند.
سردسته باند هم با اعتراف به این سرقت گفت که موتور سرقت شده را به فروش رسانده‌اند که مأموران پلیس موفق شدند مالخر را شناسایی و موتورسیکلت سرقت شده را کشف کنند و به صاحبش بازگردانند.
شاکی دیگر که زنی جوان بود، گفت: من برای فروش لپ‌تاپم به قیمت ۵۰ میلیون تومان در یکی از سایت‌ها آگهی دادم. بعد از آن مردی تماس گرفت و بعد از پرسیدن مشخصات لپ‌تاپ گفت که قصد خرید دارد. بعد هم با او مقابل خانه‌مان قرار گذاشتم. روز حادثه زن و مردی جوان در محل حاضر شدند، آن‌ها بعد از بررسی لپ‌تاپ ناگهان اسلحه کشیدند و با تهدید لپ‌تاپم را سرقت و فرار کردند. سردسته باند بعد از شنیدن اظهارات شاکی گفت که لپ‌تاپ سرقت شده را به قیمت ۳۰ میلیون تومان به فروش رسانده است.
تحقیقات بیشتر کارآگاهان پلیس نشان داد اعضای باند با کرایه کردن خودرو به صورت دربستی هم مرتکب سرقت شده‌اند. سردسته باند در این باره گفت: ما با کرایه کردن خودرو به صورت دربستی در مسیر تهران به بومهن یا برعکس با تهدید اسلحه اموال راننده یا خودروی آن‌ها را سرقت می‌کردیم.
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان جریان دارد. وی از کسانی که به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست به اداره یکم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.