کد خبر : 81942 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۱۰ - 18:05
قتل آتشین 4 عضو خانواده برای ازدواج «حوادث امروز» دختری که برای ازدواج با مرد افغانی با همدستی او چهار عضوی خانواده اش را به آتش کشیده بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» دختری که برای ازدواج با مرد افغانی با همدستی او چهار عضوی خانواده اش را به آتش کشیده بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

ساعت ۴:۲۵ دوشنبه ۵ تیرماه آتش‌نشانان ایستگاه 13 شیراز از حادثه آتش سوزی در روستای تفیهان با خبر شده و در محل حاضر شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد که حادثه آتش سوزی در ساختمان مسکونی اتفاق افتاده که تلاش برای مهار آتش در دستور کار آتش‌نشانان قرار گرفت. بررسی‌های اولیه همزمان با ایمن کردن محل نشان داد که کانون آتش سالن پذیرایی ساختمان است که آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش جست‌وجو برای نجات اعضای خانواده را شروع کردند. امدادگران در جست‌وجوی خانه پیکر بی‌جان پدر، مادر و دو فرزند خانواده را که به علت دودگرفتگی و سوختگی به کام مرگ رفته بودند از محل خارج کردند. وقتی مشخص شد دختر 13 ساله و پسری پنج ساله خانواده در ساختمان حضور ندارند تلاش برای یافتن آنها در دستور کار قرار گرفت.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها تحقیقات میدانی نشان داد که پدر و مادر خانواده از مدتی قبل با دختر 13 ساله بر سر ارتباط پنهانی وی با پسری افغانی اختلاف داشتند. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که مأموران احتمال دادند مرد افغانی هم در جریان حادثه نقش داشته باشد بنابراین بررسی‌ها در این باره به جریان افتاد تا این که مأموران موفق شدند مرد افغان و دختر 13 ساله را در یکی از باغ‌های اطراف شناسایی و بازداشت کنند. دختر نوجوان در بازجویی‌ها گفت وقتی با مخالفت خانواده‌اش برای ازدواج با مرد افغانی مواجه شد با کمک مرد افغان سناریوی قتل اعضای خانواده اش را طراحی کرده است. او گفت مطابق نقشه سحرگاه حادثه در حالی که اعضای خانواده‌ام خواب بودند به روی شان نفت ریختم و خانه را آتش زدم و همراه مرد افغانی فرار کردیم که بازداشت شدیم.

سرهنگ کاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت تحقیقات پلیس در این باره جریان دارد.