کد خبر : 82019 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۲۵ - 07:40
قتل بر سر هیچ «حوادث امروز» سارق بی‌رحم که به قصد سرقت گوشی جوان 20ساله او را با ضربه چاقو به قتل رسانده و بی‌آنکه موفق به سرقت شود، گریخته بود دستگیر شد.«حوادث امروز»در این باره گزارش می دهد.

«حوادث امروز» سارق بی‌رحم که به قصد سرقت گوشی جوان 20ساله او را با ضربه چاقو به قتل رسانده و بی‌آنکه موفق به سرقت شود، گریخته بود دستگیر شد.«حوادث امروز»در این باره گزارش می‌دهد.
این جنایت شامگاه 16فروردین امسال در یکی از خیابان‌های جنوب تهران رخ داد. آن شب جوان 20ساله‌ای به‌همراه یکی از دوستانش در حال رفتن به‌سمت یکی از پارک‌ها بود که یک موتورسیکلت با 2سرنشین به آنها نزدیک شد. یکی از موتورسواران چند قدم مانده به جوان 20ساله و دوستش از موتور پیاده شد و به سمت آنها رفت. وی سپس با تهدید چاقو قصد سرقت گوشی جوان 20ساله را داشت اما پسر جوان در برابرش مقاومت کرد و با او درگیر شد. در این درگیری جوان سارق با چاقو ضربه‌ای به پسر جوان زد و بی‌آنکه موفق به سرقت شود، ترک موتور دوستش نشست و هردو فرار کردند. به‌دنبال این حادثه، جوان مجروح با کمک دوستش و حضور اورژانس در محل به بیمارستان انتقال یافت اما شدت جراحتی که به او وارد شده بود به حدی بود که تلاش پزشکان برای نجات جانش بی‌فایده ماند و او تسلیم مرگ شد.
به‌دنبال این حادثه، ماجرا به قاضی جنایی پایتخت گزارش شد و تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری قاتل و همدستش وارد عمل شدند. آنها با حضور در محل حادثه به بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته پرداختند و به این ترتیب نخستین سرنخ‌ها از متهمان به‌دست آمد. دوربین‌ها لحظه درگیری زورگیر مسلح با جوان بی‌گناه را ثبت کرده بودند و کارآگاهان با این سرنخ، جست‌وجو برای دستگیری وی را ادامه دادند و در ادامه بررسی‌ها هویت قاتل و همدستش شناسایی شد و کارآگاهان چند روز پیش موفق شدند با محاصره مخفیگاه آنها، هردو متهم را دستگیر کنند. سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهمان در ابتدا منکر سرقت مرگبار شدند اما وقتی شواهد به‌دست آمده از سوی پلیس و فیلم‌های دوربین مداربسته مقابلشان قرار داده شد قتل را به گردن یکدیگر انداختند. با این حال تحقیقات ادامه یافت تا اینکه قاتل اصلی به جرم خود اعتراف کرد و گفت: آن شب من و دوستم حالت طبیعی نداشتیم. در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بودیم که 2پسر جوان را دیدیم. یکی از آنها گوشی در دست داشت و من از موتور پیاده شدم که گوشی را سرقت کنم اما او با من درگیر شد. من هم از ترس دستگیری با چاقو ضربه‌ای به او زدم و بی‌آنکه چیزی سرقت کنم ترک موتور دوستم نشستم و هردو فرار کردیم. به‌گفته رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعتراف متهمان به زورگیری مرگبار برای هردوی آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقاتپدر این پرونده ادامه دارد.