کد خبر : 82088 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۳ - 19:11
پای سارقان افغانی به پرونده قتل باز شد «حوادث امروز»دو مرد تبعه افغانستان که عضو یک باند سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه بودند، بازداشت و ردپای آنها در پرونده یک قتل هنگام سرقت گوشی تلفن همراه به دست آمد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»دو مرد تبعه افغانستان که عضو یک باند سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه بودند، بازداشت و ردپای آنها در پرونده یک قتل هنگام سرقت گوشی تلفن همراه به دست آمد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

از پاییز سال گذشته شکایت‌هایی در دستورکار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد چند مرد جوان ایرانی و تبعه افغانستان ضمن تشکیل یک باند، با تهدید قمه و چاقو مردم را در سطح شهر تهران تهدید و اقدام به گوشی‌قاپی می‌کنند. آنها در جریان درگیری با مالباختگان چند نفری را هم زخمی کردند. جست‌و‌جوها برای یافتن این سارقان با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران ادامه داشت تا این‌که دو هفته پیش رد این سارقان به دست آمد و دو نفر از آنها بازداشت شدند.
سعید یکی از این متهمان در اظهاراتش گفت: من، دوستم و سه مرد دیگر که یکی ایرانی و دو نفردیگر تبعه افغانستان هستند، باندی را تشکیل داده و با تردد در محله‌های مختلف شهر تهران به مردم نزدیک و بعد با چاقو و قمه به آنها حمله‌ور شده، گوشی‌های‌شان را سرقت می‌کردیم. در صورت مقاومت، آنها را زخمی می‌کردیم. اموال را هم فروخته و پولش را تقسیم می‌کردیم. برخی گوشی‌های سرقتی را هم دو همدست تبعه افغانستان به کشورشان برده و می‌فروختند. با اعتراف این دو متهم، سه متهم دیگر هم دستگیر شدند.
​​​​​​​با توجه به این‌که سارقان با حمله به مالباختگان آنها را زخمی کرده بودند، احتمال می‌رفت مالباخته‌ای در این سرقت‌ها به قتل رسیده باشد، بنابراین تحقیقات برروی این موضوع متمرکز شد تا این‌که دو روز پیش به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد زمستان سال گذشته در یکی از محله‌های تهران مردی هدف حمله مرگبار سارقان گوشی‌قاپ قرار گرفته و در جدال با سارقان که دو تبعه افغانستان بودند، هدف ضربه‌های چاقو قرار گرفته و جان باخته است. مأموران در ادامه متوجه شدند تصاویر به‌دست‌آمده‌ از عاملان قتل با دو تبعه افغانستان بازداشت‌شده باند سرقت، مطابقت دارد. بنابراین تحقیقات از متهمان برای رازگشایی ابعاد دیگر این پرونده ادامه دارد.