کد خبر : 82116 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۱۰ - 11:33
مسافرکشی پس از قتل برادر «حوادث امروز»مرد میانسالی که پس از قتل برادرش در یکی از روستاهای شهرستان اردبیل به تهران گریخته بود با خودروش مسافرکشی می کرد بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»مرد میانسالی که پس از قتل برادرش در یکی از روستاهای شهرستان اردبیل به تهران گریخته بود با خودروش مسافرکشی می‌کرد بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

اوایل اردیبهشت ماه امسال مأموران پلیس شهرستان ثمرین اردبیل با تماس تلفنی از وقوع تیراندازی در یکی از روستاهای اطراف شهر با خبر و راهی محل شدند .

مأموران پلیس وقتی به روستا رسیدند متوجه شدند ساعتی قبل دو برادر همراه اعضای خانواده هایشان به خاطر اختلافاتی با هم درگیر شده‌اند که در جریان آن یکی از برادرها همراه دو مرد جوان دیگر با شلیک گلوله زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند .

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت تیم پزشکی اعلام کرد تلاش برای نجات مرد میانسال به نام صمد نتیجه‌ای نداده و وی بر اثر شدت خونریزی ناشی از شلیک گلوله فوت کرده است اما دو مرد دیگر از مرگ نجات یافته‌اند .

اختلاف ملکی

بدین ترتیب با اعلام خبر قتل مرد روستایی پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان مبارزه با قتل پلیس آگاهی شهرستان اردبیل تحقیقات خود را به دستور بازپرس جنایی درباره این حادثه آغاز کردند .

بررسی های مأموران پلیس نشان داد دو برادر از قبل با هم اختلافی نداشته‌اند و حتی در درگیری های طایفه‌ای از یکدیگر حمایت می‌کرده‌اند تا اینکه مدتی قبل به خاطر اختلاف ملکی و حقابه با هم اختلاف پیدا می‌کنند و در نهایت روز حادثه درگیری خونینی را رقم می‌زنند و یکی از برادران به نام جهانگیری به سوی برادرش صمد با اسلحه کلاشینکف اقدام به تیراندازی می‌کند و او را به قتل می‌رساند و دو نفر دیگر را زخمی می‌کند .

در چنین شرایطی که بررسی‌ها و تحقیقات میدانی حکایت از آن داشت صمد به دست برادرش جهانگیر به قتل رسیده است مأموران پلیس برای دستگیری قاتل وارد عمل شدند اما دریافتند وی پس از حادثه شبانه از روستا به مکان نامعلومی گریخته است .

بازداشت قتل هنگام مسافرکشی

پس از این مأموران متهم را تحت تعقیب قرار دادند و در بررسی پرونده آن متوجه شدند وی از مجرمان سابقه دار است که به خاطر چند درگیری در شهرستان تهران و شهرهای اطراف پایتخت از چند سال قبل از سوی مأموران پلیس تحت تعقیب قرار دارد .

تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل یکی از فرزندان مقتول به اداره پلیس رفت و نشانی مخفیگاه عمویش را در تهران به مأموران پلیس اعلام کرد . یکی از فرزندان مقتول به مأموران گفت : « یک روز قبل یکی از بستگانمان که در تهران زندگی می‌کند به عنوان مسافر به صورت اتفاقی سوار خودرو عمویم شده بود . او عموی مرا شناخته و فهمیده بود عمویم پس از قتل پدرم به تهران فرار کرده و در حال مسافرکشی است اما عمویم او را نشاخته بود . فامیلمان با من تماس گرفت و آدرس محل کار عمویم را به من داد . » مأموران پلیس در ادامه دست به تحقیقات تخصصی زدند و فهمیدند جهانگیر در یکی از مناطق جنوبی تهران در نزدیکی بزرگراه آزادگان مسافرکشی می‌کند . بنابراین مأموران پلیس شهرستان ثمرین با گرفتن نیابت قضائی راهی تهران شدند و قبل از ظهر دیروز متهم را در حالی که با خودروش مسافرکشی می‌کرد بازداشت کردند .

گذر پوست به دباغ خانه افتاد

صبح دیروز متهم 63 ساله پس از دستگیری به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و پرونده اش روی میز قاضی وحید ناصری بازپرس شعبه چهارم قرار گرفت .

قاتل فراری خبر نداشت پرونده اش برای بررسی در اختیار قاضی قرار گرفته است که 14 سال قبل به خاطر درگیری های سریالی مسلحانه دستور بازداشت او را صادر کرده است . قاضی در بررسی پرونده متوجه شد قاتل دستگیر شده همان متهمی است که چند سال قبل به خاطر درگیری های مسلحانه‌ای که داشته دستور بازداشت او را صادر کرده است تا اینکه پس از گذشت چند سال الان به اتهام قتل برادرش بازداشت شده است . سوابق متهم نشان می‌داد وی در سال 88 همراه برادرش ( مقتول ) و تعداد دیگری از بستگانشان با طایفه دیگری به خاطر جای پارک خودرو در منطقه فلاح تهران درگیر می‌شود و در آن درگیری هم اقدام به تیراندازی و تعدادی را زخمی و سپس فرار می‌کند . وی پس از این در سال های بعد همراه برادرش در شهرستان های رباط کریم، اسلامشهر و دیگر مناطق تهران درگیری های مسلحانه دیگری را با آن طایفه رقم می‌زند به طوریکه در جریان درگیری‌ها 30 نفر زخمی می‌شوند . در جریان رسیدگی به پرونده درگیری‌ها همه متهمان از جمله صفدر (مقتول ) بازداشت و روانه زندان می‌شوند و پس از پرداخت دیه آزاد می‌شوند اما جهانگیر فراری می‌شود تا اینکه درآخرین حادثه برادرش را به قتل می‌رساند . در یکی از سوابق متهم مشخص شد وی در کار خرید و فروش سلاح جنگی هم بوده است به طوریکه به صورت غیابی در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به دو سال حبس محکوم می‌شود .

انکار

متهم در بازجویی‌ها در حالی که همه شواهد و دلایل نشان می‌دهد او برادرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده در ادعایی جرم خود را انکار کرد و گفت : « من وبرادرم به خاطر حقابه با هم اختلاف داشتیم . چند باری با هم درگیر شده بودیم تا اینکه روز حادثه در روستا دوباره با هم درگیر شدیم . آن روز یک مرد غریبه اسلحه داشت و به سوی آنها تیراندازی کرد . » قاتل فراری در ادامه با صدور قرار عدم صلاحیت برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس شهرستان اردبیل قرار گرفت تا به دادسرای محل حادثه منتقل شود .