کد خبر : 82117 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۱۰ - 11:37
نقشه ربودن برج ساز در دست دختر مورد علاقه« «حوادث امروز»دختری جوان که نقشه ربودن مرد برج‌ساز ۷۰ساله را به قصد اخاذی میلیاردی به کمک مرد مورد علاقه‌اش کشیده بود، همراه او بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»دختری جوان که نقشه ربودن مرد برج‌ساز ۷۰ساله را به قصد اخاذی میلیاردی به کمک مرد مورد علاقه‌اش کشیده بود، همراه او بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

، اوایل بهار امسال مرد ۷۰ساله‌ای که برج‌ساز بود با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، شکایت کرد که مورد آدم‌ربایی و اخاذی قرار گرفته است.
پرونده با دستور قضائی به پلیس آگاهی تهران ارسال و شاکی در تحقیقات گفت: تنها زندگی می‌کنم و برج‌ساز و پولدارم. شش ماه قبل با دختری به نام یاسمین در اینستاگرام آشنا شدم. وقتی متوجه شغلم شد، گفت مهندس است و خواست با من همکاری کند. در پی این ملاقات‌ها به وی علاقه‌مند شدم و حتی می‌خواستم با
او ازدواج کنم. سند خانه و خودرویی را به نام او زدم و هزینه‌های زندگی‌اش را می‌پرداختم اما مشکلاتی برایم پیش آمد که نشد با او وصلت کنم.
پیرمرد افزود‌: زمانی که از او خواستم سند خانه و خودرو را به من تحویل دهد، ناپدید شد. دو هفته بعد یک روز سوار خودرویم شدم و از خانه‌ام در شمال تهران، به سمت شرکتم می‌رفتم که مردی به بهانه پرسیدن نشانی، نزدم آمد و با چاقو تهدیدم کرد و سوار خودرویم شد. با زدن افشانه به صورتم بی‌هوشم کرد‌. وقتی بهوش آمدم از خودرویم خبری نبود و خودم را دست و پاها بسته و در اتاق متروکه‌ای در جنوب شهر تهران دیدم. شکنجه‌ام داد و با ضربه‌های چاقو زخمی‌ام کرد‌. رمز کارت‌های بانکی‌ام را به زور گرفت و اینترنتی طی چند مرحله موجودی‌ام را خالی کرد.
وی ادامه داد: می‌گفت باید خانواده‌ام دو میلیارد تومان ارز دیجیتال به او بپردازند در غیر این صورت مرا به قتل می‌رساند. با خانواده‌ام تلفنی حرف زدم و پول را در قالب ارز دیجیتال روز بعد پرداختند. فقط نان و آب به من می‌داد‌. بعد از سه شبانه‌روز که مرا ربوده بود با همان حال بد در خودرویم انداخت و از خانه بیرون برد و در خیابانی بیرون انداخت و رفت. رهگذری مرا یافت و با انتقالم به بیمارستان زنده ماندم. بعد از چند روز هم خودرویم که بدون سرنشین بود از سوی پلیس کشف شد. گمان می‌کنم مرد آدم‌ربا با زنی که با من رابطه دوستی داشت، همدست باشد و از هر دو شکایت دارم.
تحقیقات پلیسی در این باره ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش رد مرد آدم‌ربا به نام سهیل به دست آمد و او بازداشت شد و گفت: یاسمین طراح اصلی این ماجرا بود. من و او یک‌سالی می‌شد که با هم در ارتباط بودیم و می‌خواستیم ازدواج کنیم اما دچار مشکلات مالی شدیم. او پیشنهاد داد از مردی پولدار اخاذی کنیم که قبول کردم. او ابتدا در اینستاگرام به‌دنبال سوژه مورد نظر بود که پیرمرد برج‌ساز را یافت و رابطه دوستی با او برقرار کرد و خانه و خودرویی از او توانست بگیرد اما وقتی مرد پولدار اموالش را از او طلب کرد، نقشه را عوض کرده و تصمیم به ربودن و اخاذی از وی گرفتیم. من او را ربودم و شکنجه دادم و پول و اموالش را سرقت کرده و از خانواده‌اش دو میلیارد تومان ارز دیجیتال اخاذی کردم. در نتیجه وی را زخمی و بعد از سه شبانه‌روز با تنی زخمی در خیابان رهایش کردم. قصد داشتیم سند و خودروی مرد برج‌ساز و ارزها را هم بفروشیم و برای ادامه زندگی مشترک به ترکیه برویم که بازداشت شدم.
با اعتراف او یاسمین نیز بازداشت شد و به همدستی با وی در ماجرای اخاذی و تصاحب اموال شاکی اعتراف کرد و گفت هدفش از این کار، انتقام‌گیری و اخاذی بوده است. در جریان تحقیقات خودرو، آپارتمان و پول‌های سرقتی دوباره به شاکی برگردانده شد. عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران با تأیید این خبر گفت: برای متهمان قرار قانونی صادر شد و تحقیقات از آنها ادامه دارد.